Jag lever :)

Insåg att det var ett bra dsedan jag var här inne och skrev några rader till er nyfikna läsare som kikar in hos mig *roligt* Helt exakt så var det 6 dagar sedan man var här inne och skrev.. Men det blkir så ibland.. Man har annat att göra sp bloggen blir inte så prioriterad.. Jobbet framför allt tar den största delen av min tid just nu.. Min påskhelg har firats på jobbet i princip.. Varit nätter med mycket patienter och fullt upp.. Idag har man jobbat kvällen istället för natt vilket kändes lite bakvänt men det gick bra.. Varit mycket idag oxå så man är helt färdig just nu.. Tror jag kommer somna som en stock när jag kryper ner under täcket i sängen.. Saknar dock redan kärleken! <3 Har ju haft honom och E här hela helgen.. Vi har inte träffats jättemycket då jag jobbat på nätterna och sovit på dagarna men några timmar tillsammans har vi fått och ganska så mycket mys trots allt.. Bara att få ha honom nära här nere och veta att han finns här när man kommer hem är helt underbart!  Inte lika underbart när man kom hem ikväll och här var helt tomt.. Men det får man leve med ett tag till iallafall...

Förutom en massa jobb sedan sist har det som sagt inte hänt så mycket,.. Man jobbar äter och sover när man jobbar så många nätter.. Man orkar inte mycket mer.. Har dessutom nåt fruktansvärt ont i nacken och i armarna! Så tiden tas äts upp av jobbet och energin äts upp av den jäkla värken... Orkar inte mycket mer än jobba sen har man inte mycket mer kraft kvar.. Men den kommer igen! Blir så de perioderna man jobbar mycket.. Är man då dessutom inte helt bra heller så tar det extra mycket på kroppen...

Annars mår jag otroligt bra just nu! Livet rullar på och saker och ting går framåt.. Det har börjat ljusna och allting känns väldigt bra faktiskt.. Inte mycket som stör mig just nu.. Ska jag vara ärlig så läger jag inte min energi på en massa småsaker.. Man lver bara en gång.. Det gäller att ta vara på det viktiga man har i livet och det som får en att må bra.. Allt som gör mig irriterad lägger jag i en box, vrider om låset och kastar den i sjön... Jag fokuserar på det positiva i livet.. Allt annat struntar jag i.. Tar livet med en klackspark när det gäller vissa saker just nu.. Det har varit tillräckligt för mig den sista tiden.. Nu är det dags att vinden vänder för mig! På sätt och vis är det jag själv som styr vinden i rätt riktning..

Nu börjar John Blund smyga sig på hos mig..
Är ledig imorgon *äntligen* Så imorgon tar jag sovmorgon!

Natti natti gott folk!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag lever oxå. ledig igår men jobbar ikväll igen

ha det gott kram mamma

2010-04-06 @ 13:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0