Ny dag.. Nya tag..

Oj oj jag vad ska man säga.. Ny dag och nya tag det säger nog det mesta tror jag.. Liten berg och dalabana i humöret har det varit under gårdagen och till och från även idag.. Mycket som händer på en och samma gång.. Men allt löser sig om man bara vill.. Det gäller att kämpa sig igenom livets hinder och fortsätta rakt fram.. Men ibland måste man få lov att stanna upp... Alla behöver vi ta ett nytt andetag och känna att vi andas på nytt.. Man kan inte bara köra på i full fart hur länge som helst utan att stanna upp och fundera över vad som händer och vad är det man håller på med.. Alla behöver vi ta en paus ibland.. Man får lov att ta det lugnt.. Man får lov att fundera över livet.. Man får lov att be om hjälp.. Mycket klarar man själv men inte allt.. Det blir så mycket lättare om man släpper in sin omgivning.. Om man pratar.. Det blir så mycket lätare om man ber om hjälp.. Berättar hur man mår.. Jag är själv en ganska sluten människa men jag har oxå lärt mig mycket av det.. Lärt mig mycket av mina egna misstag.. En dag tar det stopp och man exploderar.. Det är inget vidare kul för någon och allra minst för sig själv.. Man kan itne bara ta hand om alla andra.. Ibland måste man får lov att ta hand om sig själv oxå...

"Att vara stark är att kunna visa sig svag"


För övrigt har det inte hänt så mycket i dagarna.. Helgen spenderades tillsammans med pojkvännen som var nere och mös med mig i 3 härliga dagar.. Blev lite grillning med tjejerna och Bobban i fredags i gubbaparken.. Attans vad kallt det var!! Men gott var det iallafall.. Första köttbiten grillad.. Fler ska det bli.. Väntar dock tills det är liiite varmare iallafall.. Hade fruktansvärt ont i nacke och armar när vi kom hem så det blev ingen bilkörning på kvällen.. Tror det var det kalla vind-draget som gjorde sig påmind i kroppen när man kom hem.. Jag somnade ganska tidigt.. Tror inte klockan var mer än 22 när jag kröp ner i sängen.. Älsklingen kom efter nån timme.. Eller var det två kanske?.. Hmm... På lördagen spenderade vi förmiddagen i sängen.. Orkade inte gå upp innan kl 11.. Sen bar det av ut till Väla när vi väl tagit oss i kragen och gått upp.. Gick och mös lite för oss själva där ute.. Han hittade lite nytt och fint i klädväg.. Sååå skönt att kunna gå och handla tillsammans och ha en kille som har lite känsla för mode och gillar det man föreslår.. Det ska vara snyggt och det ska vara stilrent.. Sen bar det av hemåt en snabb runda innan vi begav oss till Familjen Rosen i örkelljunga för en väldigt trevlig lördagskväll där.. Vilken moster man har! Helt underbar! Och min söta lilla kusin! Mmmmm skulle kunna sitta och mysa med henne i evigheter!! Satt och läste bok på söndagsförmiddagen innan vi körde hem.. Hur mysigt som helst hade vi jag och lilla M.. På lördagskvällen satt vi och pratade massor.. M satte mig och Jari i arbete oxå.. Vi skulle rita av varandra på papper hur vi verkligen ser varandra.. Inte hur man ser ut utan hur man ser varandra.. Hmm.. Ja resultatet blev ganska kul.. Slog dock inte min moster och hennes mans resultat när dem skulle gifta sig och hade fått göra samma sak *skratt* Blev räkor, hummer, havskräftor, gott börd, goda såser och en massa annat gott till middag.. Det satt fint i magen! Sen blev det en promenad ute i det fina kvällsvädret för att smälta undan maten lite.. Sen hade vi kanonmysigt hela kvällen och även söndags förmiddagen var super innan vi åkte hem... Hjärtat körde hem till Gbb ganska tidigt på söndagskvällen.. Jag själv spendeade den i soffan..


Blev ett besök hos sjukgymnasterna igår.. Får inte börja jobba *suck* Är sjukskriven denna veckan och nästa sen gör dem en ny bedömning efter sjukgymnastiken så får vi se om jag kan börja jobba.. Har fortfarande ganska så ont och är stel som en pinne men det ska sjukgymnastiken ge bot på.. Jag ger mig inte för en liten nackskada!
I will be back in no time!!
Jag kämpar på och tar mig tillbaka till toppen igen.. Jag är tillbaka på jobbet inom en snar framtid och då jäklar! Saknar mina arbetskamrater.. Saknar mina arbetsuppgifter.. Saknar alla härliga barn och deras föräldrar som man träffar.. Saknar hela min arbetsplats.. Jag trivs med det jag gör så otroligt bra.. Men dessa två kommande veckorna får jag nöja mig med sjukgymnastiken och sen ta det lugnt.. Strikta order om att inte träna på egen hand.. Jag får vara ute och promenera för att röra på mig men annars är det övningar som gäller plus träningen hos sjukgymnasterna.. Imorgon blir det bassängträning och även på fredag.. Hoppas på att det hjälper om inget annat som smärtlindring inom kort tid.. Det ska det nog göra..

Nu blev det en del för er att läsa så nu ska jag inte tråka ut er mer..
Önskar alla en trevlig kväll!


Håller tummar och tår för vårt HIF ikväll!!
Let's kick som ass boys!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0