Soliga torsdag och snart myshelg

Ja ännu en härlig vårdag med massor av sol! Humöret blir så mycket bättre av att vakna upp till en blå himmel och en skinande sol.. 

Idag tar den här tjejen det väldigt lugnt.. Blir inget långt inlägg här heller då armarna inte är på topp idag precis.. Ont som attans men lite vila ska nog göra susen igen.. Jag håller mig hemma idag.. Tänke ta en promenad i solen sen för att röra på min stela kropp lite grann och se om det gör någon nytta men för övrigt blir det en vilodag.. Inget bilkörande idag då jag nog inte kan hålla ratten ordentligt så för er andras säkerhet håller jag mig ifrån bilkörandet idag :) Bilen som kör så många mil alltid annars ändå kan oxå behöva vila lite grann och så gör jag en god sak för miljön som låter den stå ju eller hur?..

Fredag imorgon och då kommer hjärtat ner.. En myshelg framför oss med lite av varje.. Åker ut till min moster med familj på lördag för en grillkväll.. Åhh vad jag längtar! Min grillpremiär denna våren så gott ska det bli och sällskapet är ju helt underbart! För övrigt blir det lugnt.. Hoppas på fint väder.. Kanske tar oss en tur ut till kullaberg och promenerar lite hjärtat och jag.. Jag behöver röra på mig för att inte bli stel som en pinne och likna en tant på 90 år *skratt* Kullaberg är otroligt mysigt när solen skiner så här! Mer än så planeras inte utan vi tar det som det kommer...

Något vidare kul har nog inte hänt annars för min del.. Har äntligen tagit mig i kragen och sökt in till sjuksköterskeprogrammet till hösten.. Håller tummarna för att jag kommer in.. Snittet har legat väldigt högt sista tiden så vi får se.. Skulle jag inte komma in så gör jag högskoleprovet till hösten så man kan komplettera betygen med det så söker jag in nästa år igen.. Nu kör jag så det ryker! Hoppas på att en dag bli en bra "syrra" och jobba vidare med det man brinner för! Jag trivs kanonbra som undersköterska men känner att jag behöver utvecklas.. Jag måste komma vidare.. Hitta nya utmaningar och möjligheter..

Nu avbryter jag skrivandet för idag och vilar armarna en stund
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0