Helgen är över



Och en ny vecka är påbörjad.. Något bloggande hanns inte med i helgen tyvärr.. Jag har ätit, sovit och jobbat.. Jisses vilka arbetspass det har varit!! *puhh* Söndagen var lite behagligare än resten av helgen som har varit total kaos.. Den här återhämtningsdagen är guld värd för att man sedan ska orka jobba resten av veckan plus helgen som kommer.. Det blev en ordentlig rivstart efter semestern kan man säga.. Man blir fort varm i kläderna iallafall.. Och som ett väntat brev på posten har nu oxå första förkylningen kommit sedan man började igen.. Nästan exakt efter en veckas jobb.. Blev inte särskillt förvånad.. Gick igenom samma procedur förra sommaren efter semestern.. Glad så länge det håller sig som en oskyldig förkylning så livet kan fortskrida som det ska med arbete och allt annat som ska göras och hinnas med..

Denna måndagen har spenderats mest i soffan faktiskt.. Blev ett långt och skönt bad innan oxå.. Vad skulle jag gjort utan mitt badkar?!  Diskmaskinen har blivit tömd och lite annat småpyssle.. Något annat har jag inte orkat med.. Blir kanske en promenad i skogen om en stund eller så sjunker jag helt enkelt bara ner i soffan med en god kopp te som en väldigt nära vän föreslog.. Hämtar nya krafter innan det är dags att jobba imorgon igen..

Vädret är inte det bästa längre.. Under ett bra tag kikade den härliga solen fram men den har försvunnit bakom molnen igen.. Just nu avundas jag min mamma och Jan som njuter på Azorerna för att fira mammas 50-års dag imorgon och spenderar två veckor där borta.. Fint väder och varmt fick jag rapport om att dem hade när dem kom ner.. Alldeles lagom.. En resa dit någon gång skulle vara fantastiskt.. Delfinsafari och vandra runt i denna underbara natur med vulkaner, vettenfall och härlig skog.. Ser fram emot att få se alla mysiga bilder när dem kommer hem igen om 1½ vecka..

Dags att göra sig en kopp te tror jag
Tjingeling

Min plattång har lagt av därav
utseende som ett troll

  

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jo precis det har du rätt i men jag och min pojkvän har pengar till att betala i månaden på en 1a. Men då måste vi nog hyra av någon vi känner för då blir det lite billigare så får ju hoppas att en kompis har lust att hyra ut till oss snart :)



Allt bra med dig idag då? :)

2010-08-23 @ 16:57:20
URL: http://smtlg.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ja precis :)

Vad bra, jo tack det är bra med mig med :)kram

2010-08-24 @ 07:06:19
URL: http://smtlg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0