Lite av varje




Nu sitter jagt här igen med min underbara vän spotify och skrålar för hela grannskapet.. Att min kråkröst inte är så vacker det struntar jag ganska blankt i idag.. Lite får man stå ut med när man bor i lägenhet.. Vill dem klaga får dem komma och knacka en gång eller två på dörren.. Kanske tre eller fyra innan jag hör knackningarna.. Lite blandad kompott spelas idag..  Musiken speglas ju i humöret idag går det nog lite åt alla håll och kanter.. Tänker lite här.. Skrattar lite där.. Fäller en liten tår hit och en liten gnutta irritation dit.. Känner mig som en klok liten björn en dag gjorde när han satt ner på sin sten och kliade sig i huvudet.. *tänk tänk tänk*

Andra dagen efter semestern är avklarad.. Oj oj vad tröttheten kom smygandes under förmiddagen på jobbet.. Tröttheten gjorde sig mer påtagligen andra dagen än första.. Likaså brukar det vara efter en kort ledighet så det vore konsitgt om det inte skulle gå i samma mönster efter semestern.. Nacken gör sig ordentligt påmind nu.. Kanske kroppen behöver ta det lite slow fortfarande.. Eller så är man bara lite ringrostig efter 4 veckor hemma.. Jag kör vidare med gott hopp och vid gott mod! När ekonomin tillåter ska jag skämma bort mig själv med en ordentlig spa-weekend för att skämma bort min lite halvslitna kropp.. Den känns åtminstone lite sliten då den inte fungerar som jag skulle vilja.. Men det kommer det kommer..

Helgen ska spenderas på jobbet.. Så man behöver inte ha någon beslutsångest om vad man ska hitta på.. Man vet sin plats hela helgen.. Nästa helg är det samma sak.. Då har jag dessutom nattskiftet så tror jag tar och bokar ett jourrum för att slippa köra hem.. Man gör ju inget annat än sover och äter hemma.. Det kan man lika gärna göra nere på jobbet...

Kvällen ska jag spendera med min fantastiska vän och en bra bok..
Kommer jag på några kloka tankar under kvällens gång kanske ni ser mig här igen..

Tills dess säger jag trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0