Tillit

Jag blir så arg på mig själv!! Varför ska det vara så svårt?! Så svårt att känna tillit till någon.. Känna sig helt trygg med någon.. Varför ska det vara så svårt att våga lita på sin självkänsla och våga lita på någon annan igen? Varför ska gamla saker få ställa till det för framtiden?

Det tar en evighet att bygga upp ett förtroende.. Det tar en minut att rasa det på nytt.. Man blir extremt vaksam.. Man bygger upp en mur för att slippa gå i tusen bitar ännu en gång.. Man går i gamla banor som handlar om att skydda sig själv.. Varför egentligen? Alla vet vi ju att man måste våga för att vinna eller hur? Så varför ska det då vara så svårt? Hur övervinner man rädslan man har för att bli ensam kvar i livet?


Kommentarer
Postat av: Sirih :)

2010-08-09 @ 19:33:43
Postat av: Sirih :)

Fin blogg!, Följa via bloglovin? :) <3

2010-08-09 @ 19:34:13
URL: http://halokid.blogg.se/
Postat av: sara

vännen. tillit är något så svårt, att kunna ge och behålla. Många gånger då man trodde att man kunnat lita på någon,så har det visat sig vara så fel. Det kanske är det sveket som gjort att man bygger upp en mur. En mur för att skydda sig själv, för att slippa bli sårad. Men som du säger, så måste man våga för att vinna.. Tyvärr är priset väldigt högt.. ibland för högt.. kramar till dig !

2010-08-09 @ 19:38:41
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Känner igen det där.. Jag har sjukt svårt för att lita på nya människor pga gammalt som ligger & gnager. Vet tyvärr inte hur man ska göra för att komma över det och våga, för jag är där själv..

2010-08-09 @ 20:03:21
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Kasia

Känner igen mig i varje ord du skriver. Jag har jätte svårt att lita på andra människor, vilket ofta ställer till med stora problem i relationer. Men man måste våga chansa att satsa allt. Kanske blir man sårad eller så blir man det inte.

2010-08-09 @ 20:10:11
URL: http://kasia.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Sara du har så rätt <3 E så glad att du finns med dina kloka ord!! Jo man måste ju göra det ibland men hur högt ska priset få lov att vara egentligen, var ska man sätta ribban för sig själv? Usch man ställer bara till det för sig själv genom att vara så förbaskat osäker på sig själv och andra.. Ingen som orkar stå ut med osäkerheten man bär på nån längre tid vilket är förståeligt egentligen.. Samtidigt vet jag inte hur jag ska göra för att hitta tillbaka till mitt självförtroende, våga lite på min självkänsla o våga lita på att alla är inte ute efter att såra mig.. Det kommer säkert med tiden, det är nånting man bygger upp hoppas bara man inte verkar allt för krävande i andras ögon tills dess.. Den där muren blir snabbt hög.. Många kramar tillbaka till dig darling! <3

2010-08-09 @ 20:12:53
URL: http://endelavmigochmittliv.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Nej jag vet exakt hur det är.. Och många gånger förlorar man massor på att man inte vågar släppa det gamla & satsa.. Det har jag gjort iaf! Men å andra sidan är ju det förflutna något man får leva med & man har troligtvis lärt sig massor av det med..



Tack så mycket, han är superfin :)

2010-08-09 @ 20:51:30
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: josefin

sv: tack så mycket! =) <3

2010-08-10 @ 14:26:02
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: sara

vännen! kloka ord vet jag inte om det är, men det är så jag känner. Det är jävligt svårt att lita på andra, och speciellt om man blivit utnyttjad & sårad så in i.. Man har svårt att gå vidare i livet utan den obehagliga känslan om att bli sviken igen, hela hela tiden. Men på något sätt så tror jag oxå att man blir starkare av sina misstag. Man lär sig ialla fall att inte lita på första bästa vän, och det tycker jag inte att man ska heller. tillit är något som man får med tiden, och det är den dagen det visar sig att man kan lita på någon-då kommer tilliten också..Min vän! Jag hoppas att det ordnar sig för dig.! Du kommer inte att vara själv, och en dag så lovar jag dig att du kan känna tillit till rätt personer- utan att känna dig orolig! Promise.! Många kramar <3

2010-08-10 @ 15:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0