Nu har det väl ändå kommit tillräckligt med snö?!!?





Ja nu kan det sluta snöa tycker jag.. Visst är det mysigt med snö på marken som lyser upp tillvaron och framför allt om den ligger kvar till jul men det behöver ju inte komma metervis med snö.. Tycker det räcker alldeles utmärkt nu.. Vitt och fint men man kan fortfarande ta sig fram gåendes ganska hyfsat utan att vara helt slut av allt pulsande i tonvis med snö.. Dessutom har vi en planerad biltur till Halmstad imorgon som man gärna vill kunna genomföra på ett säkert vis.. Lilla Viilja blir ju stor tös och fyller 1 imorgon! Jisses vad tiden går!!! Och vi har ju ett X antal timmar planerade framför oss med Malin och Pontus.. Härligt! Blir till att köra i tid och köra försiktigt imorgon.. Glad att jag slipper sitta bakom ratten och köra.. Då hade vi aldrig kommit iväg för jag sätter mig inte och kör i detta väglaget.. Att åka med någon som jag vet kan köra bil och som jag kan känna mig trygg med går bra men att själv sitta bakom ratten? Nej tack! Min söta bil får en lång vila nu under vintern..

För övrigt har jag väldigt svårt att vända tillbaka dygnet efter veckor med nattpass *suck* Tycker jag har försökt allt! Och efter en katastrofal natt nu natten som var där det inte blev någon sömn alls borde man vara helt slut och redo för sängen men ack så fel man kan ha.. Kroppen skriker efter sömn och huvudvärken håller mig uppdaterad om att jag borde sova men jag somnar inte hur mycket jag än vill.. Hållt mig vaken hela dagen trots att sömnen uteblev under natten.. Handlat, lagat mat, myst, kollat film, pratat i telefon, varit ute och gått och ÄNDÅ sitter jag här kl 01 på natten och kan inte somna.. Vad är det för fel? Borde vara lätt som en plätt att sömna när man varit vaken i över 24 timmar.. Ska lägga mig i sängen och läsa lite om en stund.. Man kanske vaknar med boken i ansiktet imorgon bitti om man har tur.. Om inget annat så lär man nog efter en helspäckad dag imorgon och en underbar kväll med fantastiska vänner somna som en stock.. Framför allt när man dessutom har någon att gosa in sig hos..

Varit lite juldeppig idag.. Inte riktigt hittat till julstämningen än.. Dem flesta längtar efter julen och känner redan av den där härligt underbara julstämningen och pratar inte om något annat.. Min har av olika anledningar inte infunnit sig.. Ser framemot den 23 när jag på kvällen landar hos mamma och Jan.. Då tar nog stämnngen form ordentligt.. Äntligen lite familjemys som jag för tillfället saknar oerhört mycket <3 Tänk om man hade haft sina föräldrar närmre..

Dags att läsa sig trött och sova några timmar
Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0