Härlig helg! Nu är det måndag och jobb igen..

Varit lite klent med uppdateringar från mig dem sista dagarna.. Har varit fullt upp för min del.. Jobbat jobbat och jobbat lite till så klart.. Gick av i lördags morse efter ett lagom skönt nattpass.. Sov några timmar sen satte jag mig i bilen upp till GBG.. Det behövdes! Få träffa hjärtat och bara koppla av.. Ha det bra och mysa en massa.. Mycket bus med den andra vilden blev det oxå.. Lördagen var det lugnt och skönt och bus hemma.. Tvtittande och lite lördags gott på kvällen.. Blev tacos till middag som den lilla kökschefen hade bestämt.. Underbart gott!! Och vad hade älsklingen gjort denna gången när man kom upp?? Om inte handlat till mig igen.. Blommor och två underbart fina rosa klotljus.. Jag blir så bortskämd! Det här är inget jag är van vid.. Och inte behöver jag göra någonting heller nästan när jag är där uppe.. Han kockar och fixar och gör allting.. Och jag lutar mig tillbaka i soffan och har det bra.. Hmmm... Ska det vara så här!? Jag är van vid att JAG gör ALLTING ju.. Det här fenomenet har jag inte upplevt tidigare.. Vi delar på allt.. Vi gör allting tillsammans..  Och har jag jobbat som nu så fixar han allt så jag får koppla av.. Han skämmer bort mig! Söndagen spenderade vi hemma på förmidagen med mysig frukost tillsammans alla tre.. Lite barnprogram så klart till det.. Sedan packade vi ihop oss och begav oss till vattenpalatset.. Vattendjuren plaskade runt i vattnet och härjade som bara den! Underbart att se! Själv satt jag faktiskt på land denna gången med en bra bok i handen och bara njöt.. Jag trivdes kanon med älsklingen och favoriten så nära samtidigt som jag fick en härlig lässtund.. Satt och sneglade på baddjuren jämt och ständigt så klart från min hörna där jag satt.. Tur man hoppade badandet själv denna gången för man är ännu mer förkyld idag iallafall så risken hade varit att man blivit kass om man hade badat.. Men nästa gång ska jag oxå leka runt på badhuset! En otroligt härlig söndag! Sen bar det av hemåt för att laga lite mat innan jag och toktrötter begav oss ner mot Skåne igen.. Vilket snöväder vi hamnade mitt i!! Så drygt att ligga och köra.. Men det gick bra.. Tog lite längre tid än vanligt bara men hellre det så man kommer fram ordentligt.. Efter olyckan vill jag knappt ens sitta i en bil om det så bara snöar lite grann.. Även om det var jobbigt att köra så behövde jag det.. När man var hemma igen kändes det ganska bra trots allt..  Förutom att man kommer hem till en tom lägenhet.. Men 4 dagar bara! På torsdag går jag av på morgonen sen är jag ledig fram till måndagkväll så kan tro att vi ska tokmysa hela helgen lång! Jag sover några timmar efter jobbet sen kör jag upp till hjärtat igen.. Är otroligt skönt att komma upp dit... Till honom.. Huset.. Lugnet.. Den härliga miljön och naturen med allt runt omkring.. Massor med tid har vi att hitta på massa kul <3

Idag är det måndag igen och dags att jobba.. Kör till jobbet om ca 2 timmar och ska spendera kvällen där.. Se vad som händer för spännande ikväll.. Det händer mycket på jobbet nu.. Det märks att högsäsongen har dragit igång nu.. Fullt upp på arbetspassen så tiden den bara flyger iväg.. Så kvällspasset och dessa 2 nätterna man har framför sig går förhoppningsvis fort.. Annars händer det inte så mycket i veckan.. Jobba.. Äta.. Sova.. Skalman-schema.. Det är bara skalman-klockan som fattas att sätta på ringning..

Nu ska jag göra mig lite frukost.. Ja ni läste rätt! Johanna ska äta frukost.. Läs och häpna älskling! ;) Och alla andra som sitter chockade nu i soffan över att jag faktiskt är hungrig på morgonen och ska stoppa i mig frukost..  Jag får massa konstiga rutiner upp hos hjärtat :))

Önskar er andra en härlig dag!
Tjingeling!

Jag har hittat såå rätt! Jag känner mig så hemma! Jag är förälskad <3


  

Kommentarer
Postat av: Mimi

Så glad för din skull gumman <3<3<3 Vi måste ses nån dag snart tycker jag kram

2010-02-01 @ 10:53:20
URL: http://vimsanmimi.blogg.se/
Postat av: Din älskling

Hjärtat du är underbar!

2010-02-01 @ 11:09:52
Postat av: Mimi

Ja lova mig det gumman! Så kan man ju fråga om man får en liten permis så kanske vi kan gå en runda i stan :-)

2010-02-01 @ 12:40:17
Postat av: Johanna

Det lovar jag dig gumman! Jag lär ju vara där uppe ett par gånger under dem 6 veckorna du e på båten så det ska vi nog kunna fixa till! =))

2010-02-01 @ 20:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0