Mycket som far omkring och en mage som säger ifrån

Mycket som åker omkring i tankarna nuförtiden.. Mest positiva tankar och vibbar men ox en hel del negativt som påverkar på sitt sätt.. Magen har börjat säga ifrån och symptomen på stressmage är tillbaka igen.. Inte mycket man kan göra åt saken mer än att försöka hålla ett lågt och hyfsat tempo för att kroppen ka orka med.. Men vissa saker har man ju som man måste göra.. Man kommer inte undan stressen från det.. Jobbet och all tid man spenderar där.. Man har inte så mycket att välja på.. En ganska hög belastning har vi på arbetspassen nu när högsäsongen börjat dra igång och barnen strömmar in.. Sömnen som det inte varit någon eda med på sista tiden.. Vet inte riktigt varöfr.. Sviter efter allt som varit de senaste veckorna kanske? Tycker det har börjat lugna ner sig lite nu men symptomen på att det har varit mycket kommer först nu i efterhand verkar det som när allting börjat lugna sig.. Tankarna snurrar iofs på högvarv om dagarna och även på nätterna.. Ibland skulle man kunna tro att man har en tvättstuga till huvud där maskinerna centrifugerar dagarna i ända.. Det är tur man har vissa platser att fly till för att hitta harmoni i tillvaron.. På jobbet flyr jag från alla vardagliga problem.. Där jobbar jag och allting handlar om barnen jag möter och deras familjer.. Jag fokuserar helt och hållet på jobbet och glömmer allting annat för en stund.. När jag behöver varva ner och finna ro kryper jag ner hos älsklingen och glömmer hela världen för en stund..  Jag hittar energi och styrka hos honom.. Kärleken han bär på ger mig så mycket glädje och lugn.. Känslan är svår att beskriva.. Han är min klippa jag lutar mig mot för att kämpa på i vardagen.. Min familj och mina underbara vänner är ett stöd som är oersättligt.. Utan dem vore jag ingenting..

Lite snurrigt inlägg och kanske inget intressant egentligen..
Men bloggen har man för att ibland få lätta lite på alla funderingar..
Vem har sagt att det måste vara logiskt?
Vem har sagt att det måste strukturerat och intressant?
Oftast är våra tankar ett enda stort virrvarv..

Kommentarer
Postat av: Din älskling

Är din klippa i alla väder hjärtat !

Finns alltid för dig <3

Skönt att du känner så !

2010-02-18 @ 07:22:14
Postat av: Mamma

Hej Gumman livet är som en torktumblare ibland och man kan inte påverka om det ska bli extratorrt eller bara lite lagom torrt.men jag är över tygad om att allt kommer att falla på plats tillslut det känns trytggt med Jerry pussar och kramar Mamma Ps snart är din gosiga halsduk färdig och efter helgen kommer den som ett brev på posten

2010-02-18 @ 10:11:57
Postat av: Anonym

Hoppas det är bra med dig Johanna! Har det löst sig med allt det där andra? Tänker på dig! Kram J

2010-02-22 @ 18:19:12
URL: http://livetmeddebsta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0