Tisdag

Vilken slappedag jag har idag! Ligger bara på soffan och gör ingenting.. Otroligt skönt faktiskt.. Ska snart ta mig en varm och skön dusch oxå sen krypa ner på soffan igen och invänta hjärtat som kommer hem efter 17 någon gång.. Blir en massa mys när han kommer hem för sen är det dags för mig att packa bilen och köra hemåt Skåneland igen.. Usch vill inte alls.. Men jobb imorgon som gäller.. Det sägs ju dessutom att det är nyttigt med saknaden ibland.. Hmm.. Jo det är nog så men aj vad ont det gör oxå ibland..Vi är som klister på varandra när vi väl ses igen efter en veckas saknad.. Mys på högsta nivån.. Att vi har ett liv tillsammans framför oss det vet jag helt säkert!

Mycket snurrar i tankarna idag.. Det mesta i livet är positivt just nu.. Kärleken för vänner, familj och för hjärtat blomstrar verkligen.. Jag känner mig omgiven av värme och trygghet.. Men vissa saker ligger där och gnager i tankarna till och från ibland iallafall... Ilskan, besvikelsen och frustrationen över vad HAN gjorde bubblar upp till utan ibland utan förvarning.. Man trycker undan det igen och försöker se det positiva i livet istället.. Det funkar för en stund men sen sitter man där igen.. Det tar inte så stor plats av tankarna längre som de första dagarna vilket är skönt... Sen har vi saknaden av den som stod mig nära inpå livet för ett par år sedan.. 6½ år har gått och det känns fortfarande som igår ibland.. Jag vet att han finns med mig än idag.. Ibland kan jag känna hans närvaro.. En känsla i kroppen som inte går att beskriva men jag känner när han står bakom mig och lägger sin hand på min axel.. Jag har en skyddsängel av guld.. Vet att där är många som inte kan förstå vad jag menar.. Många som tror att jag är helgalen.. Jag vet att ni är många därute som inte tror att det kan hända.. Att jag bara inbillar mig.. Men jag vet oxå att där är många som delar min uppfattning.. Som vet vad jag pratar om.. Jag känner med hjärtat.. Jag går igenom den sista tiden som varit.. Det har varit ganska turbulent och mycket har hänt.. Jag har gått stark ur allt som varit.. Jag har hittat vägen till mig själv.. Vägen till kärlek och lycka i livet.. Jag skrattar från själen igen.. Inte bara genom en fasad.. Jag har otroligt mycket mer energi än för ett par månader sen.. Jag kan nästan känna mig lite stolt ibland.. Livet är roligt igen.. Jag ser framåt.. Jag följer mina fotspår mot framtiden och endast små blickar kastas över axeln lite då och då.. Något vi alla gör och behöver... Men huvudspåret går framåt igen och jag ser framemot vad framtiden har att ge..

Nu sätter jag igång lite musik och ställer mig i en varm dusch..
Rensar ut tankarna ordentligt och känner livet framför mina fötter..


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vi har båda varsin skyddsängel av guld gumman:)

2010-02-09 @ 20:06:57
Postat av: Johanna

Ja det har vi verkligen gumman :) Visste att du skulle förstå.. Tänkte på dig när jag skrev :)

2010-02-09 @ 22:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0