Ett litet kvällsbesök

Jag kikar in här i bloggen för ett lite minibesök såhär på torsdagskvällen.. Har nog egentligen inte så mycket spännande att berätta för er.. Men man kan ju inte alltid ha djupa inlägg har i bloggen.. Ibland får det bli lite uppdatering om dagens bravader och inte så mycket tänkande bakom.. Eller vad säger ni gott folk?

Den här tjejen börjar bli ganska så trött nu faktiskt.. Blev en sen natt.. Satt uppe länge inatt.. Var hur pigg som helst samtidigt som jag fastnade på facebook med en härlig tjej i en kul disskution om bloggar, livet och allt där emellan.. Fick en hel del bra tips till bloggen så därav den nya designen.. Har testat mig fram lite med fotoredigeringsprogrammen och sidorna med bakgrunder.. Vi får se hur länge denna designen får vara kvar.. Man är ju nästan trött på den när man väl är färdig för då har man suttit och grejat så länge med den.. Men den här funkar ett tag.. Lite småfix kvar bara.. Blir nog att man sitter och redigerar lite bilder och annat imorgon så är man förberedd den dagen man ska göra en ny.. Ska sätta mig ner och göra färdigt designen till chatrine oxå nu när jag fått ner bra programm att redigera i..  Ska försöka sova lite under dagen imorgon oxå så man orkar med sina nätter på jobbet som står på schemat sedan.. Går på imorgonkväll och går av på måndagmorgon.. Så min helg är räddad ju! Men jag trivs på jobbet så jag tycker det är skönt att åka ner och spendera dagarna/nätterna där.. Trivs oerhört bra med alla nätter jag får jobba nu oxå dessutom.. Har börjat fundera mycket över framtidsplanerna oxå.. Pluggande och lite annat.. Har pratat lite grann med chefen om framtiden så vi får se vad som händer och framför allt när det händer.. Det är skönt att ha lite framtidsdrömmar. .. Mål att sträva efter.. Jag mår som bäst när jag har det strukturerat omkring mig och något att se fram emot.. Man är inte stenbock för ingenting.. Envis och målmedveten.. Ja det stämmer verkligen på mig.. Tillbaka till ämnet som jag egentligen började med.. Dagens bravader.. Gick upp tidigt för att kunna flytta bilen.. Fanns inga parkeringsplatser här igårkväll när jag kom hem från Caroline där jag spenderat hela kvällen med god mat och trevligt snack så jag fick ställa mig där jag bara får stå till 9 på morgonen så halv nio var jag uppe och flyttade bilen sen var man supervaken.. Så det blev soffläge med datorn i knät.. Började pyssla med bloggen ganska omgående sen var jag fast vid datorn till kl 14!! Var tog tiden vägen egentligen! Begav mig sedan till Tosse.. Blev god middag där som hennes mamma kockat ihop sen körde vi ivög på lite uppdrag.. Handlade pulka till Casper och annat trevligt innan jag körde hem igen.. Har pratat med Caroline sedan jag kom hem i telefonen och nu istter jag här.. Grus i ögonen har jag och John Blund kommer nog snart.. Måste dock försöka hålla mig uppe inatt så jag sover länge imorgon då man ska jobba natten så man vänder rätt på dygnet redan nu.. Får se hur det kommer gå med den saken *skratt*  Men det blir nog bra.. Har haft en skön ledig dag idag.. Även igår hade jag en härlig ledig dag.. Förutom besöket på VC var det lugnt.. Var hemma och pulade innan jag körde ut till Caroline.. Sov t.o.m en stund mitt på dagen.. Troligtvis därför man var så pigg på kvällen.. Och av allt kaffe och all Cola man drack under kvällen.. Sen är det sååå lätt att fastna i datorn som jag gjorde igår.. Skulle varit på AW med mina arbetskamrater idag men huvudet är inte riktigt på topp för det så jag hoppade det.. Jag siktar in mig på nästa istället..

Saknar mitt hjärta idag så det känns ända ner i tårna.. Extra mycket nu för man vet att man inte träffas på ett tag.. Visst är det skönt med lite distans.. Få sakna varandra och längta.. Men man blir ju galen av längtan oxå! Jag får nog snart färga håret, tänk alla gråa hår man får av detta!!! ahhhh!! Dags att köpa hårfärg *skratt* Även dags för en klippning av topparna för min del känner jag.. Så får ta två flugor i en smäll när mina nätter på jobbet är avklarade.. Vet inte om jag ska färga det ljusare eller mörare denna gången.. Hmm.. Vad säger du hjärtat?? Och vad säger ni andra?  Ni får lägga lite tips i kommentarerna..  I vilket fall som helst tycker jag att tiden kan gå lite fortare så jag får kramas och mysa lite med hjärtat igen.. *Saknar dig* Kan ni tänka er denna tjejen har gått och blivit tokförälskad! Det kunde jag inte ens själv gissa att jag skulle bli för ett tag sen.. Men han slog ner som en blixt från en klar himmel.. Helt underbart!

Det blev visst en ganska lång uppdatering här ikväll trots allt.. Man hade mer att skriva än man trodde.. Inte för att det är något speciellt som har hänt men lite har man hittat på.. Lite tankar och funderingar har man alltid.. Den här tjejen som skriver är en grubblare utan dess like! Jag kan nog vända och vrida på allt i all evighet.. Jag tänker och funderar.. Grubblar och filosoferar.. Det är allt mellen himmel ch jord.. Allt som händer i livet.. Allt man läser.. Hör.. Ser... Alla människor man möter... Jobbet.. Ja livet i allmänhet... Allt kan man fundera på.. Allt kan man vända på.. Allt kan man tänka en gång extra på.. Men jag behöver bli bättre på att släppa vissa saker och ting ibland.. Spontan och impulsiv är jag.. Ibland kan det flyga i mig vad som helst.. Får jag för mig att göra det så gör jag det oxå.. Men jag går gärna igenom dagarna om igen.. Jag tänker många gånger för mycket för att det ska bli så rätt som möjligt.. Ibland blir det mest rätt om man faktiskt inte tänker så mycket.. Bara går på känslan.. Oftast har den där pirrande första magkänslan faktiskt rätt.. Konstigt men sant.. Kvinnlig intution kanske!!

Dags för mig att slita mig härifrån en stund iallafall..
Plocka iordning lite här hemma och tappa upp ett varmt skönt bad..
Göra mig en kopp te efteråt och slå mig ner i soffan med min bok..


Hoppas ni andra har en lika lugn och skön kväll..
Och till min arbetskamrater hoppas jag att dem har en riktigt rolig kväll!!

Tjingeling!

<3<3<3 J&J <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Din älskling

Gillar att läsa din blogg! Blir berörd av den <3

2010-01-21 @ 20:01:56
Postat av: Therese

Tycker du ska fortsätta ha det mörkt :)

2010-01-21 @ 20:27:33
URL: http://theresefryksater.blogg.se/
Postat av: Therese

Håret då alltså :P

2010-01-21 @ 20:28:04
URL: http://theresefryksater.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja håret måste det va för hyn kan du inte mena så blek jag är för tillfället haha, måste börja sola lite igen =)

2010-01-21 @ 20:59:05
Postat av: Jesper

Tja.. Vad säg som att ha det mörkt denna gången och sen färga det lite ljusare framåt våren??? =)

2010-01-24 @ 11:22:35
URL: http://livetmeddebsta.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Hmm det låter som en bra ide Jeppe! =))

2010-01-24 @ 17:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0