Fredag!

Äntligen helg eller vad säger ni andra! Visserligen så tar min helg egentligen slut nu.. Har varit ledig två dagar och ikväll är det dags att börja jobba igen.. Tre nätter har jag framför mig innan man är ledig någon dag igen.. Har sovit ganska okej inatt så jag känner faktiskt att det ska bli kul att köra ner mot jobbet ikväll igen för att jobba inatt.. Fast o andra sidan så vet man aldrig om man har hunnit bli trött tills dess.. Förmiddagen spenderar jag nämligen med att tvätta.. Jag trivs väldigt bra med att bo högst upp så man inte har någon insyn i lägenheten.. Känner mig tryggare,.. Men när jag tvättar är det inte roligt att bo på 4:e våningen.. Springa upp och ner.. Upp och ner... Men jag behöver inte ta mig till gymmet idag iallafall för träning får jag ändå.. Härligt va!!

Gick upp halv tolv idag.. Somnade ganska sent igår men det var tanken för att jag skulle kunna sova lnäge idag.. Blev inte så sent som jag hade tänkt mig.. Vid elva-tiden orkade jag knappt hålla ögonen öppna längre så då kröp jag ner i sängen... Tog mig någon timme men sen somnade jag gott... Vaknade första gången först vid 7 på morgonen sen somnade jag om efter någon timme och vaknade när klockan ringde halv tolv.. Då hade man inget annat väl än att gå upp för att börja tvätta vid 12.. Skönt att få det gjort idag.. Behöver man inte tänka på att tvätta på någon vecka iallafall.. Ska ta mig ett ryck här uppe i lägenheten oxå idag när jag ändå är fast hemma pga tvätten.. Måste plocka undan lite och damma av.. Tänkte ta en vals med golvmoppen oxå när jag dammsugat.. Undrar om golvmoppen kan flertalet valser? Hmmm... Själv kan jag bara tre-taktsvals så den får nog rätta sig efter det.. Har den riktig otur den stackars golvmoppen så får han agera mikrofonstativ oxå mitt i städningen när favoritlåtarna spelas på datorn! Vi får väl se vad han får stå ut med idag.. Så länge golven blir torkade är jag nöjd.. Något annat spännande händer inte idag..  Om jag hinner innan tvätten är färdig och när städningen är klar ska jag sätta mig ner och redigera lite nya bilder.. Ska plocka fram lite äldre bilder och redigera.. Ska passa på att lägga in studentbilderna jag har på en skiva i datorn istället.. Ska även flytta över dem på USB-minnet istället ifall någonting skulle hända med skivan eller datorn... Vi får se vad som hinns med annars tar jag det imorgon.. Blir en tur till Tess när tvätten är klar här hemma.. Umgås och äta middag tillsammans innan jag beger mig ner till barnen i Lund..

På tal om mat så ska jag gå och få i mig lite frukost nu..
Kikar kanske in här någon gång till under dagen..
Vi ser vad som sker..

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0