Alla dessa måsten

Alla dessa måsten.. Alla dessa "jag ska bara" Alla dessa tänk om... Dagarna i ända spinner huvudet på högvarv.. Kroppen är i full gång och adrenalinet pumpar.. Allt som måste hinnas med innan solen går ner.. Allt som ska göras för att behaga andra.. Alla dessa saker som inte kan vänta för att man ska vara duktig.. Vi lever i ett stressat samhälle.. Allting ska gå så fort och man ska hinna med så mycket som möjligt.. Helst ska man inte sitta ner om så bara en minut för det finns alltid saker som ska göras.. Tänk om vi kunde varva ner ibland.. Låta tiden fltya på utan att stressa.. Tänk om vi kunde se att vissa saker kan faktiskt vänta.. Vi måste inte göra allting alltid.. Man behöver inte alltid vara duktig och vara på topp.. Ibland är det faktiskt okej att varva ner.. Luta huvudet tillbaka och bara låta dagen ha sin gång.. Göra det vi faktiskt mår bra av.. Inte det vi måste göra för att behaga samhället och människorna runt omkring oss.. Vi behöver lära oss prioritera oss själva lite då och då.. Jag är inte bättre på det än någon annan.. Kan nog vara ganska så usel på att sätta mig själv först och främst.. Det gäller att tänka till ibland.. Ta sig tiden att tänka på sig själv.. Man ska inte bara orka det kommande året.. Man ska orka många år framöver.. Kroppen ska hålla länge och den kommer få utstå mycket..

Dagen har spenderats på jobbet fram till kl 13 idag.. Därefter bar det av ner mot stranden för att möta upp Helena och company.. Blev en hel del solande, badande och tjattrande så klart.. Begav mig hemåt igen efter 4 timmar.. En ganska lagom stund på stranden.. Nu sitter man här lite lagom trött.. Ny duschat.. Och funderar på om man skulle bege sig ut på en strandpromenad kanske eller inte.. Jobbet kallar imorgon igen men dock inte förren framåt eftermiddagen.. Så komma i säng tidigt är inget måste.. Tror att jag visserligen kommer somna ganska gott i lagom tid ändå.. Trött efter få timmars sömn och en heldag med full aktivivet fram till kvällskvisten..
Morgondagen plus ett arbetspass på fredag sen stundar min semester.. Ni kan tro att jag längtar! Man har redan nu börjat varva ner lite grann.. Man vet om att det snart är dags.. Nu går man på sparlågan fram till fredagkväll.. 4 härliga veckor som säkerligen kommer springa ifrån mig har jag att vänta.. En hel del planerat men en del lata dagar ska oxå hinnas med.. Nu kom det där igen med att tänka lite på sig själv och inte alltid vara så stressad och försöka vara fröken duktig.. Lata dagar är välbehövligt och jag känner mig ganska förtjänt av dem..

Ger upp bloggandet för denna gången
Hoppas ni får en trevlig kväll där ute!

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0