Ett steg närmre



Ännu ett steg närmre min tippade VM-final i fotbollen.. Har tippat Holland-Tyskland där jag tror Tyskland kommer tända till ordentligt för att ta titeln som världsmästare. En jämn men på något sätt tråkig final. Med alla skrällar vi redan haft i detta VM hade varit kul om Uruguay tagit en finalplats men så blev inte fallet.. Holland är strået vassare. Det har varit ett väldigt omtalat VM denna gången.. Många lag som skrällde i gruppspelet.. En hel del målvaktstavlor.. Ett antal tydliga domarmissar och en del tabbar av spelarna på plan.. Arangemanget har skapat stora rubriken och vilda diskussioner runt om i världen.. Människor lägger sitt vardagsliv åt sidan för att följa sina landslagsmän genom turneringen.. Runt om i världen samlas man för att gemensamt med andra dela saitt intresse för sporten.. Nya band skapas och gamla stärks.. Vänskaper sätts på prov när olika åsikter visar sig tydligt.. Det är en folkfest världen över.

Återigen är man hemma i lägenheten efter ett kvällspass på barnakuten.. Har varit en behaglig kväll.. En hel del att göra framot kvällen men det gör mig inget.. Då rullar klockan lite fortare.. Att sitta och rulla tummarna är inte min grej.. Ännu ett kvällspass stundar imorgon.. Sen väntar en skön ledig dag på Torsdag innan det är dags för att spendera helgen på jobbet.. Tiden sniglar sig fram när man vet att semestern närmar sig.. Fredagkväll nästa vecka blir mitt sista pass innan min ledighet.. Ser framemot att få återhämta mig lite grann innan hösten faller in..




Kommentarer
Postat av: jonas

jag har tippat rätt genom hela VM. Yes. Tyskland- Spanieni final blir det. 3-1 till Tyskland,,,tyvärr...för jag vill hellre att spanien vinner

2010-07-07 @ 11:08:46
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Johanna

Fast Tyskland-Spanien i final kan d inte bli då dem möter varandra i semifinal ikväll ;) Det lag som vinner ikväll får möta Holland i final så min VM-tippade final Tyskland-Holland närmar sig =) Återstår att se ikväll hur d blir.. Jag hoppas på Spanien men tror Tyskland tar hem segern mot dem ikväll..

2010-07-07 @ 12:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0