Fullspäckade dagar

De sista dagarna har varit fullspäckade för min del så det har blivit något av en liten bloggtorka här i bloggen.. Men jag har inte övergett er läsare.. Jag har bara tagit en paus.. Nu kommer "regnet" i bloggen av inlägg igen för att förebygga extrem torka i denna värmen..

Spenderade fredagen på jobbet under morgonen fram till middagstid.. Därefter bar det av hemåt för att packa det sista inför helgens bravader sen styrde jag den gröna faran mot lillebror och lille Oliver i Tyringe.. Satt och pratade och med lillebror en stund innan Oliver blev lämnad.. Var hemma ytterligare någon timme med Johan (lillebror) och traggade lite skit.. Förberedde för en trip till kristianstad med allt som ska med när man har en 6 månaders sötnos med sig.. Packade in oss i bilen när allt var klart.. Hämtade upp en tjejkompis för att sedan åka in och vandra runt på stan i kristianstad.. K-dagarna började i helgen så när man väl var hemma passade man på att åka in.. Blev en trevlig kväll med god mat, bra sällskap och en massa bebismys.. Mycket folk ute på stan men lugnt och sansat.. Åtminstone så länge vi var där.. Blev ingen nattrunda för oss med tanke på lilleman.. Han somnade gott i vagnen efter vi hade knatat runt en stund och han hade fått mat.. Lillfisen var ju helt underbart söt i sina stora gröna hörlurar och sin härliga avslappnade stil i vagnen.. Man kan inget annat än le åt sötnosen.. Lördagen spenderades med en lång promenad i Tyringe.. På något sätt är det skönt att komma hem.. Det kommer alltid vara hemma ju.. Blev trevlig sällskap igen, lite glass och mycket dricka i den otroliga värmen. Sen var det dags för mig att lämna lilleman igen för att köra vidare mot jobbet.. Hade ett skönt arbetspass igår med lite lagom att göra.. Körde sedan vidare mot Örkelljunga för lite sommarfest hos moster med familj.. Många härliga människor.. Några man kände andra var nya ansikte.. Mamma och Jan hade oxå hittat dit så det blev mycket prat med mamsen när man kom så klart.. Körde hemåt vid 1 inatt och somnade sedan som en stock när jag kom hem.. Har inte sovit så bra på hela veckan.. Välbehövs sömn med andra ord.. Halv elva var klockan innan jag steg upp ur sängen idag..  Har blivit lite slappande i soffan och ett skönt bad.. Nu ska jag strax göra mig redo för avfärd till jobbet..

Du har en speciell plats i mitt hjärta
och kommer alltid att ha vad som än händer




Lillebror Johan och hans sötnos Oliver


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0