Nedräkningen har börjat

Nu är det min tur att  börja nedräkningen inför den kommande semestern.. 4 dagar kvar och 3 arbetsdagar kvar sen är det min tur att njuta av lediga dagar.. Är ledig imorgon sen blir det jobb ons-fre.. Fredagkväll när jag kommer hem firar jag med ett gott glas vin i soffan och väntar in lördagen som blir första dagen på semestern..  Känns härligt!

Kvällen har varit helt okej på jobbet.. Haft saker att pyssla med hela tiden men i ett bahgligt tempo under första delen av passet.. Framåt kvällen fylldes det ganska snabbt på ute på akuten med en hel del att göra.. Sista timmarna gick fort iallafall.. Hade hoppats på att man kunde ta sig ett dopp i havet efter arbetspasset idag men tji fick jag.. Först och främst blev det övertid på jobbet så det blev senare än tänkt sen är ju den där åskan tillbaka ikväll.. Känns inte så lockande att hoppa i hacvet när man ser hur det ljusnar på himlen över havet mellan varven.. Jag hoppas på en solig ledig dag med bad imorgon istället.. Får en arbetskollega och vän på beösk imorgon.. Vi tänkte knata ner mot stranden och mysa till det me lite god glass och förhoppningsvis ett par dopp i havet.. Har man tur kanske man dessutom kan få lite färg imorgon.. Det syns att man jobbar för trots fina dagar och mitt i sommaren är man fortfarande en blekfis.. Hoppas på en ändring av det efter nästa vecka..

För övrigt kämpar jag på.. Låter livet ha sin gilla gång.. Ibland går det upp.. Ibland går det ner.. Livets ständiga berg och dalbana som aldrig tar slut.. Huvudet har börjat spöka igen.. Troligtvis något som har med nacken att göra efter krocken.. Känner av stickningarna mer igen och närminnet har blivit ännu sämre så huvudvärken är inte så svår att koppla ihop med det.. Och det varma vädret gör ju sitt så klart.. Men klagar det gör jag inte för värmen försvinner när man minst anar det.. Sol och varma dagar vill jag ha under min semester.. Jag jobbar, sover och äter för tillfället.. Så mycket mer orkar jag inte.. Men det kommer.. Energin ligger gömd någonstans.. Jag ska bara lyckas hitta den.. Tror den dyker upp när jag fått vara hemma och ladda om batterierna någon vecka....

Nu ska jag dra mig bort från datorn.. Nu har det börjat mullra mer och emr utanför fönstret.. Blixtarna har jag sett blinka på himlen ett tag men annars har inte åskan gjort sig påmkind men nu börjar det komma närmre.. Det är nu man skulle haft någon att dela livet med som man hade kunnat hoppa upp i knät på och mysa.. Kunnat känna sig trygg trots vädret.. Jag får krama kudden istället..

Hoppas ni får sova gott läsare!
Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0