Varje litet ögonkast du ger mig *visslar*

Inte ett moln, så långt ögat kan nå *visslar*

Kanske inte riktigt sant idag.. Än så länge syns en hel del moln men solen kikar fram mellan varven och det ser ut att klarna upp.. Att nynna på en sådan klassisk sommarvisa kan man dock inte låta bli i värmen även om molnen visar sig idag.. Det har varit en skön vecka med mycket sol.. Dock visade sig solen inte så mycket igår men det behövs lite mindre varma dagar mellan varven oxå. Åtminstone för mig som fortfarande jobbar. Oj oj vad trist det är att köra till jobbet på eftermiddagen när solen står som högst, fåglarna kvittrar och stranden lockar.. Två veckor kvar att jobba sen väntar en 4 veckor lång och skön semester.. Har en hel dal planer redan.. Får nog snart sätta planeringsstopp i kalendern om jag ska hinna vila ut nånting under dem veckorna.. Det gäller att ta vara på semesterdagarna man har.. Sen väntar en lång höst och vinter igen..

Livets alla uppförsbackar har satt sina spår.. Nu försöker jag vända på allting.. Se det positiva i det negativa med allt som går emot mig.. Jag försöker lära mig av allt jag går igenom.. Livet är så mycket.. Det består av så många viktiga pusselbitar.. Ibland saknas det en bit och det känns som att livet vänds upp och ner. Men varför ge upp och tro att allt går åt skogen? Varför inte försöka hitta den saknade biten? Ibland finns det ingen som passar in på just det stället i livet just då.. Då får man forma en ny bit som till slut passar in.. Jag försöker se möjligheterna istället för problemen.. Att titta bakåt gör ingen nytta.. Att planera framåt kan bli farligt.. Men att ta en dag i taget gör allting så mycket lättare.. Jag lever just nu.. Jag har fokuserat mycket på mig själv den sista tiden.. Än är jag inte där jag vill vara men jag kämpar på.. En del pusselbitar saknas.. Men en hel del nya har dykt upp.. Vissa saker är viktigare än andra.. Jag har det viktigaste i livet.. Jag är frisk.. Jag har en underbar familj.. Fantastiska vänner.. Några som står mig lite närmre än andra.. Jag har tak över huvudet och mat på bordet.. Det finns mycket jag skulle vilja ha.. Men jag har trots allt det viktigaste.. Det som betyder mest.. Det som gör livet värt att leva..


Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella

Fin blogg! :)

2010-07-06 @ 11:34:33
URL: http://elingabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0