Bygger om




Bloggen är inte riktigt vad den borde vara för tillfället.. En ny design håller på att luskas ut.. Ska bara bli nöjd och bra med mina verk innan dem laddas upp här.. Ska ta en dag när jag är ledig och orken finns för att designa den orentligt.. Ska försöka lära mig photoshop ordentligt för att kunna göra något riktigt bra.. Någon som känenr sig manad att vara "photoshoplärare" till mig? *blinkar snällt* Lär mig lättare av att titta på hur någon annan gör och sen själv få försöka än att behöva sitta och läsa en manual rakt upp och ner... Har inte haft tid att blogga så mycket på sista tiden så än mindre intressant har det varit att fixa med designen.. Nu får det vara så här..

Dagen har bestått av träning och jobb.. Kommer förhoppningsvis somna som ett litet barn snart.. Har dock gått och blivit förkyld så klart nu när det fina vädret så man gör inget annat än hostar.. Typiskt nu när man känner att man kommit igång med allt.. Blir dock ett ordentligt träningspass imorgon iallafall.. Dagens pass var bestod mest av att få lite tips och råd av min PT om vilka övningar och vilka maskiner som är bäst för min del just nu när jag har så mycket problem med nacken.. Avslutade med en stunds löpning på bandet vilket nog var den största ansträngningen under dagens pass.. Imorgon kör jag igång ordentligt med styrketräningen och mitt individuella program.. Tänkte ta mig ett förmiddagspass så man kan passa på att spendera resten av dagen i solen innan man sen ska hem och tvätta..

Veckan har bestått av jobb, jobb och lite mera jobb.. Men jag klagar inte.. Jag är otroligt glad att jag har ett jobb.. Underbara arbetskamrater och ett liv fullt av aktiviteter.. Jag tar för mig.. Jag kämpar framåt.. Jag gör någonting av dagarna.. Jag utvecklas och jag lever.. Jag kan titta tillbaka på mitt liv och känna att jag gjort någonting bra utav det.. Visst är det en lång vecka när man jobbar 6 dagar av 7.. Fast jag är otroligt glad att jag är tillbaka på jobbet nästan full tid.. Jag kämpar för att komma upp igen.. Jag slåss för det jag vill ha..
Jag har skinn på näsan och jag är den jag är.. Inte vad någon annan vill att jag ska vara.. Jag är nöjd!

Helgen som kommer med buller och bång kommer spenderas på jobbet.. Det blir även en tur till Hässleholm för att vara med på brorsonenes namngivning.. Mysigt ska det bli! Ska även ta mig en tur inom kyrkogården när jag kör hemåt.. Spenderade en del av förra söndagen där.. Känner att jag behöver åka dit och få vara "nära" igen.. Kolla så mina planterade blommor lever.. Vattna dem lite grann.. Tända ett ljus och bara få vara.. Någon hade varit där förra helgen och planterat små fina blå blommor och tänt ett ljus.. Det kändes så otroligt skönt när man kom dit! Jag planterade lite vitt och rött och placerade ut den söta lilla nyckelpigan jag köpt.. Blev sommarfint hos hjärtat mitt.. Kändes bra att sitta hos honom en stund i söndags och bara få vara nära..
För övrigt händer det nog inte så mycket mer.. Men det räcker.. Man har ju som sagt två arbetspass oxå i helgen som tar upp ett par timmar av dygnet.. Håller det fina vädret i sig vilket jag hoppas så blir det en tvätt av bilen antingen imorgon eller på söndag.. Man får ju inte glömma bort att pärlan oxå behöver vara ren och fin..

Dags för mig att sluta babbla och göra lite annat innan sängen kallar...
Humöret är inte det bästa idag.. Tröttheten gör sig verkligen påmind..
Och nacken.. Ja den låter mig veta att jag lever ikväll..
Kryper ner i sängen istället och sover bort några timmar..
Laddar om batterierna inför träningen imorgon..

Sov så gott alla trevliga läsare
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0