Regn och rusk

Efter ett par riktigt härliga dagar så kommer återigen hösten på besök.. Förhoppningsvis så behagar den att försvinna igen inom den närmsta veckan.. Regnet behövs efter dessa torra dagarna som varit men det är lika trist för det.. När klockan ringer på morgonen och man hör hur regnet vräker ner utanför fönstret vill man dra täcket över huvudet igen och slumra till en stund extra.. När solen värmer genom rutan vill man däremot slänga av sig täcket och rusa ut för att slå sig ner under den blå himlen.. Jag hoppas på en sommar med många varma dagar.. Efter en lång och kall vinter i år behövs solen för att man ska orka med nästkommande höst och vinter..

Dagen har bestått av träning för min del.. Tog mig en liten sovmorgon.. Pratade därefter en stund med min härliga Nettan.. Å jag hörde lilleman i bakgrunden *myys* Jag är helt förälskad i denna lille killen och hans storasyster! Och barnens föräldrar avgudar jag och älskar av hela mitt hjärta! Efter pratstunden blev det ett välbehövligt pass på gymmet.. 1.5 immes träning kändes ganska lagom för dagen.. Fick med både styrketräning  och konditionsträning idag så jag känner mig nöjd.. Med tanke på en envis förkylning som satt sig i luftvägarna så hoppar jag nog över ett pass imorgon och kämpar på igen på onsdag innan jobbet.. Är ledig idag efter en 6-dagars vecka på jobbet så eftermiddagen blir lugn.. Imorgon är det dags att jobba igen.. Har städat och pysslat lite här hemma efter träningen.. Fixat ihop lite lunch och sedan bara tagit det lugnt i soffan... Ska nog fortsätta ta det lugnt resten av dagen oxå.. Lyssna på regnet och filosofera om livet..

Gårdagen bestod av jobb under förmiddagen och fram till lunch.. Därefter bar det av hemåt där kaffet var färdigt när man kom hem.. Hur härligt var inte det!??!! Det händer inte allt för ofta när man är själv.. Eftermiddagen och kvällen sysselsatte man sig med att byta däck på bilen så nu är äntligen sommardäcken på! Ser lite snyggare ut på alufälgarna än vinterdäcken som sitter på sina plåtfälgar.. Bilen blev även tvättad utvändigt och totalt helstädad på insidan oxå.. Den både skiner och luktar gott! Nu matchar den sin ägare igen! ;) Tack för hjälpen vännen! Vad skulle jag gjort utan dig och din hjälp!? När man sen kom hem igen var man måttligt seg så det blev en stund framför datorn sen somnade jag gott ganska tidigt..

I lördags var det först jobb sen styrde man bilen mot Hässleholm för att gå på lille Olivers namngivning.. Otroligt fint! Och han var så underbart söt den lille stjärnan! Det har lillebrossan och Emma gjort bra! Vi hade kanonväder hela eftermiddagen, maten och tårtorna var riktigt goda och en massa kära återseende blev det! Många man har saknat och inte träffat på länge som man träffade på.. Tog mig en sväng inom kyrkogården på vägen hem och vattnade lite grann, tände ett nytt ljus och pratade en stund.. Så trots att man har jobbat hela helgen har den varit helt underbar med allt annat som hänt runt omkring efter jobbet..

Nu lämnar jag bloggen för denna gången :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0