Rubrik saknas

Jag finns här
Jag lyssnar
Jag bryr mig
Jag är rädd om dig

24/7


Ännu en helg gå mot sitt slut.. Har jobbat halva helgen.. Är ledig idag innan det är dags för jobb imorgon igen och hela veckan framåt.. Ser framemot en ledig helg nästa vecka..  Vad som händer vet jag inte än.. Det får vi se när ledigheten smyger sig närmre.. Just nu känns den väldigt långt borta.. På läkarens order är jag fortsatt deltids-sjukskriven fram till och med den siste Juli.. Där kommer sen min semester så får vi se hur kroppen mår efter 4 härliga semesterveckor med mycket sol och bad för att hämta nya krafter.. Jag börjar semestern med en härlig heldag på Ven med underbara vänner och förhoppningsvis fint väder! Det ser ut som att semestern även kommer bjuda på dop för alldeles underbara lilla Noel.. Ska man våga skämma ut sig och sjunga en liten snutt för lilleman tro? Växer så det knakar gör han så när det är dags för dop får vi hoppas att resultatet från träningen har visat sig så man orkar hålla lillfisen som nästan hunnit bli tung tills dess..

Det händer en hel del i livet just nu.. Mest positiva saker så klagar det gör jag absolut inte.. Lite rörigt och mycket som händer i kroppen dock.. Tankar och känslor som man försöker håll reda på.. I slutändan så blir allting bra.. Det är förändringar hemma på schemat.. Förändringar på jobbet... Mycket jag vill.. En hel del jag funderar över.. Plugga? Jobba med något annat för att se världen? Åka iväg och se andra delar av det klot vi bor på? Resa? Ja det finns mycket som sätter igång tankeverksamheten.. Jag drar i lite olika trådar här och där.. Jag vill samtidigt hitta rätt.. Stadga mig.. Skaffa hus.. Barn.. Allt det där som livet går ut på.. Man kan inte få allt men man kan kämpa för att få mycket.. Att ge upp är inte min starka sida.. Jag kämpar för det jag vill ha!

Veckan kommer se ut som dem flesta av mina andra veckor nuförtiden.. Mycket jobb och mycket träning.. Lite tid över för att umgås med vännerna hoppas jag..  Dock inte så mycket då man jobbar kvällar.. När andra slutar jobba kör jag själv till jobbet.. Samtidigt är det skönt att kunna ta sig lite sovmorgon och slippa gå upp kl 05.. Kunna träna på förmiddagen när det inte är så mycket folk på gymmet.. Allting har sina för och nackdelar..

Dags för mig att göra mig redo för en powerwalk
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0