En måndag fylld av aktiviteter

Vilken härlig dag! *visslar* Trots få timmars sömn inatt har jag sysselsatt mig hela dagen med en massa pyssel här uppe i härliga Göteborg.. Började dagen redan halv åtta trots att man är ledig.. Kunde inte somna om efter hjärtat hade pyst till jobbet så jag gick upp istället för en gångs skull istället för att ligga kvar och halvslumra.. Började dagen med att gå ut och hämta ved för att starta en härlig brasa.. Mmmm det sprakar så härligt och värmen den ger är underbart skön! Finns inte mycket som är så lugnande som en tänd brasa.. Lade sedan i första maskinen tvätt och började tvätta.. Startade diskmaskinen och bäddade sängen och därefter satte jag mig ner med en god frukost.. Lite gott bröd och ett stort glas juice.. Ja ni läste rätt jag åt frukost så tidigt och bara en liten stund efter uppstigning.. Det händer inte allt för ofta.. Har sedan pysslat med tvätten här hemma under dagen och städat lite.. Vid lunchtid bar det av ner till hjärtat för att åka och luncha med honom... Bara massa myspys när man är här uppe <3 Under eftermiddagen har jag sedan pysslat lite mer här hemma sen bar det av ner till affären när han kom hem för att inhandla till maten.. Vi fixade till hemlagad pizza idag.. Inte dumt alls.. Måste bara säga att älsklingen gjorde ju helt underbart god mat igår!! Mmm det är något jag rekommenderar.. Lövbiff som han fyllde med bacon-ost, dijonsenap och lök.. Klyftpotatis till det och en god sallad.. Han kan min man! Vi är ett utmärkt team så väl i soffan som i köket ;)

Morgondagen får vi se vad den bjuder på.. Jag hoppas på lite sol iallafall.. Ska ta mig ett träningspass med boxsäcken här hemma iallafall.. Slå ut lite tankar på säcken och känna mig stark och fri.. Blir en löprunda oxå.. Behöver öka upp tempot med träningen nu och få upp konditionen.. Ska ta upp antingen handbollen eller fotbollen igen tänkte jag.. Behöver ha något att göra.. Skaffa mig lite nya bekantskaper.. Bygga upp muskulaturen i kroppen igen.. Nu har jag gått ner vad jag behöver.. Så nu behöver jag bara trimma kroppen för att bli lite starkare och se lite bättre ut ;) På kvällen sen imorgon ska jag köra ut till Frölunda för att träffa familjen jag varit mycket hos för några år sedan.. Vänner till familjen.. Ska bli otroligt kul! Var längesen sist..

Nu ska jag mysa med mitt hjärta som redan har somnat på soffan.. Trött efter en lång arbetsdag. Han är så söt där han ligger och småsnarkar.. Tycker det är ganska gulligt att lyssna på så länge jag inte behöver göra det när jag oxå ska försöka sova ;) Då buffar jag lite på honom minsann.. Han är helt underbar! Otroligt vilka känslor som finns i kroppen! Mmmm kär vad är det? Jag är STÖRTFÖRÄLSKAD!!! Vi är oslagbara tillsammans... Det känns som vi varit tillsammans i 20 år om inte mer.. Allting flyter på.. Vi komletterar varandra på bästa sätt.. Han är så fin! Och så mån om mig och att jag ska ha det bra.. Vi ser saker och ting på lika sätt.. Han anser precis som mig att man ska hjälpas åt vad gäller allt.. Matlagning, städning, tvätt, ja allt.. Jag behöver inte tjata.. Inte gnälla.. Behöver inte ens påpeka. Det är lika solklart för honom som för mig.. Man är två i ett förhållande och tillsammans blir man ett.. Jag har hittat rätt.. Jag har hittat hem.. Det här är min vardag resten av livet..
♥ Med honom vill jag dela allt! ♥

Kommentarer
Postat av: Din älskling

Fäller nästan en tår här min älskling <3 Ja du ser saker ur en annan synvinkel...Jag bara är Jari ju...Så skönt att du känner så Johanna !!! Känns så bra med dig det känns som du skrev att vi vart tillsammans hur länge som helst utan att tröttna! Som sagt jag ger allt för OSS <3

2010-03-23 @ 07:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0