Sitter på tåget

Just nu sitter jag på tåget upp till Linköping.. Har ca en timmes tågresa kvar innan jag anländer på stationen där uppe.. Kul att vidga sina vyer lite och se något nytt! Ser framemot två fullspäckade dagar där uppe! Dags för NOBAB-dagarna.. Åker genom jobbet.. Två dagar med mycket lärorika föreläsningar som man kommer ha stor nytta av i arbetet..  Kommer ta mig från stationen till hotellet när jag kommer upp sen kör det igång direkt.. Checka in på rummet lite snabbt sen är det dags att placera sig i föreläsningssalen direkt... Kul att träffa lite nya människor som jobbar på sjukhus och annat lite runt om i landet.. Man lär sig otroligt mycket av att träffa andra..

Trots en väldigt tidig morgon och ganska lite sömn inatt känner mig mig just nu åtminsone pigg och glad.. Lite segt när klockan ringde 04.15 men när telefonen sedan ringde 04.30 och älsklingen fanns i andra änden så vaknade man genast till liv på ett härligt sätt.. Gick upp ur sängen med ett leende på läpparna trots tiden.. Är ingen morgonmänniska alls.. Ute är det härligt väder och solen skiner! Man kan ju inte få annat än lite vårkänslor.. Visserligen är det en hel del mer snö när man tittar ut genom tågfönstret här uppe men solen gör så otroligt mycket! Vilken energi man hämtar av den! Hoppas på ett par soliga dagar till när man kommer hem så man kan spendera lite tid ute i friska luften och lapa å sig solen ordentligt.. En härlig dag är igång!!!

Nu är det snart dags att förbereda sig på att tåget börjar närma sig min slutdestination.. Plocka ner datorn och luta sig bak den sista tiden.. Dags att plocka upp kartan sen oxå så man hittar till hotellet när man kommer fram. Kan ju vara en fördel! Annars hade man visserligen alltid kunnat fråga någon snäll själ om vägen men skönt att vara lite förbered.. Tror inte det orkas med någon vidare uppdatering förren jag är hemma igen på fredagkväll så det här får räcka så länge.. Ni som är inne och kikar på min blogg har fått några rader att kika på så här en härlig torsdag som denna..

Önskar er där ute en mysig dag i solen!
Själv ska jag lära mig en massa nytt och ta vara på det =))

Tjingeling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0