Söndag

Helgen lider mot sitt slut.. Visserligen hade jag min helg innan ni andra.. Min slutade i torsdags då jag gick  på och jobbade igen.. Gick av imorse efter 3 nätter.. Imorgon är det dags för jobb igen men en kvällstur så imorgon infinner man sig på jobbet mellan 13-22.. Jobbar så mycket nätter nu att det känns nästan lite konstigt när man väl jobbar en dag/kvällstur.. Bli lite bakvänt nästan men det funkar bra det oxå även om jag trivs oerhört bra med mina nätter... Har varit tre fullspäckade nätter o helgen.. Det är full fart på barnakuten och avdelningen.. Mycket hög belastning så man har verkligen att göra.. Arbetspassen bara flyger iväg.. Är bara ledig tisdag denna veckan som komemr sen jobbar jag hela påskhelgen.. Blir spännande att jobba natt under helgen där.. Blir nog en hel del ungdomar man får träffa på skulle jag tro förutom de små barnen.. Men tycker det är ganska kul :)

Gick upp ganska tidigt idag för att lyckas vända på dygnet.. Hjärtat har varit här sedan i fredags så vi har myst hela dagen lång.. Har haft Zera hos mig sedan igår så ett par promenader och en massa bus i parken har det blivit.. Tog oss en långpromenad imorse när jag kom hem från jobbet så hon fick kissa och leka av sig ordentligt sen sov hon gott och var lugn fram till 13 när vi gick upp och gick ut nästa gång.. Mysigt att ha en hund här hemma.. Nu är det tomt igen men hjärtat är kvar iallafall.. Blev lite pizza till middag idag för att skämma bort oss lite.. Har kollat lite tv och självklart lyssnat på hockeyn idag.. Inget bra men vi kommer igen! Jag gick bort till konsum innan och inhandla lite gott.. Blev glass, bananer, grädde o strössel i hjärtform så klart ;) Lite godis oxå.. Usch nu blir det hårdträning i veckan! Kände hur mycket det där lät när jag skrev *skratt*  Men gott var det kan ni tro! Vi har verkligen  skämt bort oss ordentligt idag men det behöver man ibland.. Säger som älsklingen gör: Man ska ha det gött! 

Imorgonbitti kör han hem igen för att jobba.. Så då blir det tomt här hemma igen.. Men inte så länge som tur är.. På onsdag kommer han ner igen eftersom han är ledig hela påsken.. Själv jobbar jag men vi hinner ju ses lite ändå och träffas..  Gör inget att jag jobbar då han har lilla E i helgen så får dem lite egentid tillsammans oxå för massa bus och roligheter.. Så jag behöver bara vara utan min blivande sambo i två dagar som väl är! Blir massor med mys på högsta nivå nästa helg.. Ska ut till Caroline, Tommy och barnen oxå en runda.. E och E kan nog komma bra överens och ha roligt tror jag så det blir kul... Mer än så har jag inte planerat för veckan framöver.. Tar den som den kommer.. Jobbar ju som sagt nästan hela veckan..

Nu ger jag upp skrivandet för ikväll och fortsätter kika på Johan Falk och gänget.. Som sist vi låg här hemma en söndag så sover hjärtat redan på soffan.. Han ska ju upp tidigt så det är skönt för honom att få sova ju.. Jag har ju både tv:n och datorn att roa mig med :) Hoppas ni har en lugn och trevlig söndag gott folk!

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Therese

Caspers kalas då?

2010-03-28 @ 22:37:24
URL: http://theresefryksater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0