Trots solen så är mitt humör inte det bästa idag..

Idag är jag arg.. Jag är irriterad.. Jag längtar efter att allting kör igång ordentligt.. Jag vill ha MIN upprättelse! Jag går och mår skit över något en annan människa har gjort mot mig... Ska det vara  så? Nej vet ni vad nu ska det bli ändring på det! Jag kommer må som en prinsessa vänta ni bara.. En människa som varken har vett eller skam i kroppen ska få förstöra mig och mitt liv... En människa som inte har alla "hönsen" hemma ska inte få påverka mig.. Jag reser mig stark ur detta! Trampar man på mig ska man se att jag trampar tillbaka på ett eller annat sätt!  Jag har en vilja av stål och jag ger mig inte förren jag fått det jag vill ha... Det är inte jag som ska straffas genom att må dåligt.. Jag vänder detta till min fördel.. Det gör mig till en ännu starkare individ! En tjej med skinn på näsan som står på sig! Jag hämtar kraft ur mitt humör för att kämpa tillbaka! Jag går med huvudet högt och ryggen rakt! Det är inte jag som gjort bort mig.. Det är inte jag som mår dåligt.. Det är inte jag som visat mig svag! Jag slår tillbaka med full kraft! 


En dag i ilskans tecken för min del.. Men låt inte mitt humör lura er och tro att jag mår dåligt.. Det är snarare tvärtom.. Jag känner mig stark! Jag är arg, ja det är jag men jag mår inte dåligt.. Jag har så mycket glädje i mitt liv.. Så mycket fint runtomkring mig som jag istället tar tillvara på... Istället för att låta ilskan bryta ner mig hämtar jag kraft ur den.. Jag vänder på allt negativt till något positivt.. Jag struntar i att se det dåliga och fokuserar på det  som är bra!  Gott folk snart har jag "ballar av stål" kan ni tro! :)
Har haft en skön ledig dag idag.. Har inte gjort allt för många knop.. Ibland behöver man ha det så oxå.. Har fortfarande ont i ryggen men ännu en antibiotikakur är påbörjad nu så det borde väl släppa snart.. Såvida jag inte hunnit bli resistent redan mot all antibiotika som finns mot UVI så många kurer man har gått på de senaste månaderna.. Men det löser sig! Efter regn kommer solsken! Ska strax köra iväg och lämna Tosses DVD sen blir det hemåt igen.. Ta mig en promenad för att få lite frisk luft.. Har funderat på det hela dagen men inte kommit så långt.. Då det gjorde för jäkla ont i ryggen valde jag att lägga mig i ett varmt och skönt bad innan istället för promenaden.. Men nu känns det åter bättre så det blir en "kortis" ute i vårluften.. Imorgon satsar jag på ett nattpass på barnakuten igen.. Ni hittar mig där under hela påskhelgen om ni skulle vilja mig någonting... Nattetid dock så ni andra borde ju egentligen sova då..


Tror det är dags för mig att köra så man kommer iväg någon gång..
Hoppas ni får en trevlig kväll där ute!

Kram på er allihopa!


Det ska inte vara så!
Något så litet ska inte vara med om så mycket!
Alla mina tankar till er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0