En bra dag trots allt




Börjat jobba idag igen.. Ingen som kan förstå riktigt hur skönt jag tycker det är tror jag.. Underbart att vara tillbaka bland alla härliga arbetskamrater igen! Trivs så oerhört bra på min arbetsplats.. Fantastiska människor man jobbar med.. Blir lika imponerad av dem varje gång jag kommer till jobbet.. Har börjat på halvfart nu.. Forfarande sjukskriven 50 % men på nolltid är jag tillbaka på 100 % igen! Jag kämpar på med min sjukgymnastik för att ta mig framåt vilket jag oxå gör... Ser framemot en sprallig Johanna snart igen som lever livet i fulla drag..

Ännu en gång börjar jag om på nytt.. Men denna gången vet jag vem jag är.. Jag behöver inte lägga ner en massa tid och kraft för att hitta tillbaka till någon man har glömt bort efter att ha tagit hand om någon annan.. Jag vet vem jag är.. Jag vet var jag står.. Jag har båda fötterna på marken och står stadigt. Jag känner mig själv och mina begränsningar..  Jag vet att jag klarar allt jag vill göra.. Jag kämpar för det jag brinner för.. Det finns inga hinder i livets väg jag inte tar mig över.. Jag har under mitt sista levnadsår lärt mig så otroligt mycket om mig själv.. Om andra.. Om livet.. Jag har massor av nya erfarenheter med mig! Människor har förgyllt min tillvaro.. Andra har förpestat den.. Men oavsett så har jag någonting med mig av allt som hänt, positiva eller negativa händelser.. Jag kan plocka ut det som varit bra och minnas tillbaka.. Jag kan lära mig av det som varit negativt och få ut nya lärdomar om livet för att gå vidare ytterligare ett steg.. Jag har byggt upp en otrolig självkänsla!
Jag är stark i mig själv

Imorgon väntar ett nytt arbetspass och nya utmaningar.. Förmiddagen blir lugn.. Ska försöka få ordning på lite saker och ting här hemma.. Ska åka iväg och kika på lite målarfärg till lägenheten.. Nu ska här förändras massor! Behöver lite nytt omkring mig.. Något som piggar upp.. Har massor med ideeer till hemmet som nu ska bli av tänkte jag..  Se om jag kan lyckas lura någon stackare att hjälpa mig med målningen.. Eller kanske inte målningen men med allt tråkigt för-arbete med att maskera över allt för det är så himla trist att göra det själv.... Ska ta ett ryck i alla rummen förutom köket tänkte jag.. Lika bra att köra på ordentligt när man väl börjar.. Ska man satsa är det lika bra att satsa allt och ånga på direkt annars kan det lika gärna vara.. Om kroppen vill som jag imorgon blir det en tur till biltvätten oxå.. Får hjälp inom det närmsta med att byta till sommardäcken oxå.. Ska bli skönt! Tack vännen för att du ställer upp!! Guldstjärna till dig! *  Något annat kul händer inte för min del för tillfället.. Blir en mjukstart på jobbet då jag jobbar imorgon oxå sen är jag ledig 5 dagar! Resten av veckan och hela helgen! När hände det senast??  Blir skönt med en lite lugn start så man hinner känna efter ordentligt på vad kroppen orkar med.. Se vad man kan ta sig ut på för äventyr till helgen.. Sitta hemma är det sista jag ska göra iallafall! Ska ta tag i träningen oxå.. Kan inte köra på för mycket eftersom nacken och ryggen säger stopp till det men ska börja simma ofta.. Så får ta mig ner på nautilus i helgen och lösa ett träningskort så man kan börja.. Känner att simningen hos sjukgymnasterna och andra övningar i vattnet är otroligt skönt eftersom jag inte känner av att det gör ont när jag tränar.. Löpningen får vänta ett tag till för min del verkar det som men simma blir det.. Måste komma i form inför bikini-säsongen ju när man ska springa runt på stranden ;)

Nej dags att sluta pladdra och krypa i säng istället..

Bloggdesignen är vad den är just nu, det får ni stå ut med..
Kommer bli ändring.. Var tvungen att få till en ny header
nu direkt kände jag så blev lite snabba ändringar bara..
Det blir bättre så småning om! :-)


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Söt headern blev! :) Ser att någon försvunnit också, gissar att helgen inte blev som tänkt? :/ Hoppas allt är bra med dig i alla fall. Kämpa på, tycker du verkar vara så otroligt stark som person, en riktig förebild! :) Kram på dig!

2010-05-04 @ 01:04:53
URL: http://fliiingan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack Jessica!! =)) Ja han jag ville dela resten av mitt liv med har ju det :( Helgen blev inte alls som planerat :(( Blev bara pannkaka av alltihopa.. Tack för dem positiva orden! Det värmer verkligen och ger lite extra styrka ska du veta :)

2010-05-04 @ 11:09:34
Postat av: Maja

Söt bild:)

2010-05-04 @ 11:50:33
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Jessica

Usch vad tråkigt. :( Nu har ju verkligen inte jag med saken att göra men vad hände?! :( Fick intrycket av allt var bra när jag läste här...Styrkekramar till dig!

2010-05-04 @ 23:50:32
URL: http://fliiingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0