Gårdagen slog det mesta =))

Solen skiner och denna tösen är på ett strålande humör!! Dagen har spenderats hemma i ett lugnt tempo.. Sov ganska länge då man inte somnade förren sent inatt.. Men o andra sidan så gör det inte så mycket eftersom man ska kämpa sig igenom ett nattpass på barnakuten inatt =) Så dygnet är någerlunda rättvänt.. Lundakarnevalen stundar i helgen så man kan nog tänka sig att det blir ett lagom bra tempo på akuten inatt.. Men då går tiden fort och man har något att göra.. Den här lilla tjejen gillar när det händer saker!

Gårdagen var helt underbar! Jobbade natten så var hemma ca 08 på morgonen och kröp ner i sängen.. Pratade med min underbara Nettan innan jag somnade.. Hon berättade att Flisan skulle vara med i talangjakten i Tyringe på kvällen.. Flisan visste inte om att jag skulle komma så ni skulle sett hennes min och leende när hon fick syn på mig <3 Så jag ställde klockan lite tidigare än väntat och styrde bilen mot Tyringe för att se Sessan uppträda på eftermiddagen.. Såååå duktig hon var! Alla tre tjejerna var kanonduktiga! Dem sjöng och dansade till låten "kom" med Timotej.. Jag stod med en sovandes Noel i famnen och mös samtidigt som jag kollade upp mot sessan på scenen.. Oj oj vilket leende på läpparna man hade! Helt underbara familjen Johnson/Blom är otroliga! Strosade runt i lilla Tyringe så Flisan fick åka lite karuseller med kompisarna innan vi begav oss hemåt.. Blev bjuden på mat hos Nettis.. Flisan ville så klart åka med mig i bilen när vi körde hemåt.. Inte säger man nej till det ju! När vi sitter i bilen på väg hemåt Nettan och familjen så uppstår denna diskussionen:

Flisan: Har du ingen pojkvän?
Jag: Nej det har jag inte tyvärr
Flisan: Tittar på mig konstigt och frågar varför inte det?
Jag: Jag är nog inte så snygg så där är ingen som vill ha mig säger jag o ler =)
Flisan: Tittar allvarligt på mig och säger hade jag varit kille hade jag valt dig!

Åh kan man annat än skratta och bli glad! Underbara tös! Hon är min ögonsten! Efter maten åkte flisan och Fidde iväg en sväng så det var jag och Nettan och lille Noel kvar hemma.. Pratade på en massa och Noel låg i min famn och mös.. Vaken största delen av tiden.. Underbart nu när han är vaken mer och mer.. Han är så söt! Mysig och riktigt gosig kille som gärna vill hålla i ens fingrar eller i handen när han ligger och myser.. Jag kan inte sluta pussa på honom och mya med honom! Den här skrivande tösen är världens mest stolta gudmor kan ni tro!
Var hemma ganska sent sen igår så det blev inte mycket gjort.. Städade lite och var social på msn innan jag försökte ge mig på att sova..

Nu sitter jag här och skriver lite.. Lyssnar på musik och låter grannara höra på min underbart fina kråkstämma! Måste roa dem på något sätt ju! Tar mig strax till Väla och gör Basse sällskap en stund innan jag kör ner till jobbet.. Har precis haft lite trevligt kaffe-besök oxå.. Dagen har hitills varit toppen med ett underbart humör.. Hoppas på att kvällen blir detsamma.. Finns en del som stört mig men jag kopplar bort det lika fort igen.. Ingen negativ energi här inte.. Som söta Mallan sa till mig igårkväll:
Tänk på tomater, dem är fina, röda och lagom söta =D


Dags att tänka på refrängen och inte tråka ut er med min torra läsning mer
Önskar er alla en otroligt trevlig fredagskväll med massor av fredagsmys!
Tänk på mig när ni myser i soffan och jag står på jobbet ;)

Tjingeling!!

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0