Jobb och vänner präglar livet

Just nu sätter jobbet och vännerna sin prägel på livet hos mig.. Är nästintill uppe på heltid igen vilket innebär att jobbet tar en stor del av mitt liv.. När man inte jobbar lutar man sig mot vännerna för att hålla ihop livet och vardagen.. Jag har många underbara vänner.. 
Men har jag ett fåtal väldigt speciella vänner som står mig otroligt nära..

Halva veckan har nu gått och vi går mot en ny helg.. Dessa dagarna har bestått av kvällspass på jobbet för min del.. Mycket skratt om dagarna och ventilation av tankarna.. Inatt är det oxå jobb som gäller.. Så snart beger jag mig ner mot barnakuten.. Imorgon är man ledig men sover dock bort halva dagen eftersom man jobbar natt.. Sen väntar nattarbete på fredag oxå.. På lördag blir det en tur hem till Hässleholm för att fira en 35-års dag med massor av otroligt härliga människor! Ser framemot den stundande helgen.. Söndagen kommer sedan bestå av sömn halva dagen för att återigen återförenas med mina arbetskamrater på kvällen för ett nattpass till..

Dagen som nu går mot sitt slut har varit lugn.. Har spenderat den med Caroline som varit här hemma och fikat under dagen.. När hon drog sig hemåt på eftermiddagen kröp jag ner i sängen för att försöka sova några timmar och ladda inför nattens bravader.. Svårt att somna så där mitt på dagen när man går på och jobbar första natten men någon timmes sömn blev det och ett par timmars slappande i sängen halvsovandes.. Känner mig dock ganska seg nu efter man gått upp men med lite middag i magen ska vi nog råda bot på tröttheten..

Hang on - And be strong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0