Längesen

På sin plats att skriva en rad eller två här.. Det nästan ekar när man går in på bloggen för tillfället.. Varken orken eller lusten har funnit för att skriva.. Mycket händer och mycket snurrar i tankarna.. Svårt att sätta sig ner i lugn och ro då.. Har jobbat en hel del denna veckan och det har gått helt okej.. Det känns ordentligt när man kommer hem från jobbet men det är det absolut värt! Dags att gå upp på 75% imorgon och det ser jag framemot.. Härligt att vara tillbaka hos sina arbetskamrater..

Dagen har spenderats med lite av varje.. Har bakat under hela förmiddagen/eftermiddagen.. Blev lite kanelbullar, vaniljbullar och hallongrottor.. *Patrik jag vet nog vad du tänker* Men det är kakor!! ;) Lite besök och prat under eftermiddagen.. Därefter en tur till pizzerian för lite mat.. Fick bli latmansmat idag efter allt bakande.. Jag var inte riktigt kompis med ugnen och plåtarna så fick mig en fin brännskada på armen så då var det färdigbråkat med ugnen och hej pizzerian istället! Men bullarna blev bra iallafall.. Har även blivit en promenad och sen lite skratt åt allt roligt man kan hitta på youtube.. Nu sitter jag här i soffan med datorn i knät och funderar över livet.. Musiken strömmar ut ur högtalarna och är mitt kvälls-sällskap.. Blir någon timme i soffan innan man kryper ner i sängen och laddar inför morgondagens pass på barnakuten..

Ibland vet jag varken in eller ut.. Det är mycket som händer.. Mycket att fundera på.. Livet rullar på men det känns som man står på samma ställe och stampar.. Jag kommer ingenvart.. Jag har tappat mina mål.. Eller rättare sagt så har jag tappat orken till mina mål.. Jag funderar över "gårdagen" samtidigt som jag vet att jag inte kan göra något åt det som varit.. Jag funderar över framtiden fast jag står omedveten om vad den har att erbjuda.. Vilken väg ska jag gå? Vad är mitt öde? Vad är ödet egentligen och vem styr över det? Jag tror att vi skapar våra egna öden till stor del. Livet består av att välja rätt vad det än handlar om.. Ibland väljer man rätt väg.. Ibland kommer man in på fel.. Då handlar det om att kunna vända tillbaka.. Vända tillbaka utan att se sig om och ångra det man gjort.. Istället lägga energin på att finna rätt väg igen.. Alla kommer vi på villospår ibland..  Det finns kanske ett förutbestämt öde för oss men inte helt och hållet.. Ingen tvingar mig att välja dem vägarna jag själv väljer att gå.. Endast jag själv väljer åt vilket håll jag ska gå. Men hur vet jag? Just nu är jag mest splittrad.. Där ligger någon bit här och någon bit där.. Hela livet är en prövning.. Vi går igenom olika saker som prövar vår styrka och vårt tålamod.. Hinder som prövar vår uthållighet och smärtgräns..  Man klättrar ständigt uppför livets träd.. Precis innan man lyckas nå toppen slås man ner igen.. Gång på gång.. Det handlar om att inte ge upp.. Man slickar sina sår sen börjar man klättringen uppåt igen.. För att precis innan man når toppen falla på mållinjen igen.. Men det är oxå det som gör oss till dem vi är.. Av varje motgång lär jag mig något nytt om mig själv.. För varje motgång jag klarar av att möta blir jag starkare och starkare.. Jag har en del med mig i bagaget.. Men det är inte bara en nackdel.. Det har format mig till tjejen jag är idag.. Man kan alltid se saker ur två olika vinklar.. Antingen väljer man att se det negativa.. Eller väljer man att kramar ur det lilla positiva som finns ur det negativa.. Man kan vrida och vända på allting.. Man kan tänka och filosofera in i det sista.. Jag vet vad ni tänker där ute.. Att jag funderar för mycket.. Kanske gör jag det ibland.. Men det är oxå en läkningsprocess efter en motgång.. Att få älta.. Få vrida och vända på saker för att till slut kunna se något bra ur det hela..
Hela livet går ut på att fundera och välja rätt... Vad är egentligen rätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0