Livet

Att att vara stark är att våga visa sig svag
Att våga be om hjälp visar mod
Att visa mod handlar om inre styrka och tro på sig själv

Vi vet att vi alla går samma väg till mötes i slutändan.. Vi förds.. Och vi dör.. Men vägen dit är för dem flesta lång.. Vi går olika öden till mötes.. Livet är en berg och dal bana.. Ena stunden går det uppåt medans det utan tvekan snabbt vänder och går neråt.. Ibland har vi en "manual" att styra med.. Ibland åker vi bara med.. För vad är egentligen rätt och vad är fel? När ska vi svänga? Och när ska vi bara låta karusellen gå? Så många frågor.. Men finns det egentligen några svar? Några rätta svar.. Alla är vi olika individer.. Självständiga människor med olika viljor och styrkor.. Alla har vi olika mål vi vill uppnå i livet.. Alla ser vi olika på meningen med livet.. Vad är meningen med livet egentligen? Bli framgångsrik? Bilda familj? Må bra? För mig handlar det om att må bra.. Ta mig framåt.. Få slå mig ner och bilda familj någon gång.. Skapa mig en trygg tillvaro tillsammans med någon som står mig nära.. Få se mig själv leva vidare genom barn och barnbarn.. Att jag får hålla mig frisk och att mina nära och kära håller sig friska..  För någon annan handlar livet om att bli framgångsrik.. Satsa på karriären och pengarna.. Kunna köpa det man vill utan att behöva räkna pengar..
Vem bestämmer egentligen vem av oss som har rätt syn på livet? 

Mycket funderingar och mycket tankar just nu..

Kommentarer
Postat av: Brooo

duuuu!! det var någon som sa till mig att inte tänka så jäkla mycket! gissa vem ;)

2010-05-18 @ 11:02:01
Postat av: Johanna

Big brooo I know! =) Det är alltid lättare att ge andra råden än att följa dem själv :)

2010-05-18 @ 13:12:48
URL: http://endelavmigochmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0