Måndag och ett skinande humör

Inget strålande humör men skinande iallafall.. Mår inte toppen men försöker att inte nå botten heller..
Lägger energin just nu på det som får upp humöret..


Har varit en mysig och rolig helg.. Fredagen spenderades i lilla Västra torup hos Nettan och Fidde och barnen.. Mös med lille Noel hela dagen och pratade en massa skit med Jeanette.. Ni skulle sett flisans min när hon såg att det var jag som körde bilen när vi kom och hämtade henne och kompisen Emma på skolan.. Jeanette gick ut ur bilen och skulle ta väskan till henne.. Flisan svarade knappt henne och såg allmänt sur ut och så öppnade jag dörren och sträckte ut huvudet och sa hej.. Då skiner Flisan upp som en sol och skriker: Joooooooooooojjo! Jag älskar dig, kan man bli annat än glad!? Underbara unge!! Nettan lagade lite god mat på eftermiddagen och sen körde jag hem barnen till Emma i tyringe där dem skulle ha sovis.. Körde tillbaka till Nettan och höll henne sällskap några timmar till.. Babblade på som vi brukar vara bra på och en massa gos med Noel.. Fidde var duktig och höll på ute i huset hela dagen och hela kvällen.. Blir verkligen kanonfint!! Du har hittat dig en duktig karl Nettan! =)

Lördagen spenderade jag först hemma i lugn och ro.. En mysig förmiddag :)) Pulade lite här hemma under dagen.. Tog det allmänt lugnt.. Blev ett välbehövligt bad för att slappna av lite i kroppen.. Lyssnade på lite härlig musik och bara var för mig själv.. Fram till kvällen iallafall då man blev våldgästad av Guitar hero nördarna som är helt frälsta i mitt spel *skratt* Har man inte skrattat innan så gör man det när man kollar hur fingrarna glöder på dem när dem spelar med munnen halvöppen och helkoncentrerade! Jag har helt underbara kompisar får jag säga! Dem vet när man behöver sällskap och behöver komma på andra tankar utan att man behöver säga någonting.. Efter ett par timmars spelande fick det bli sängen.. Hade en lugn och mysig söndagsmorgon oxå :) Sen bar det av till underbara Malin i Halmstad! Tack för ännu en mysig fikastund snäckan! Ska köra upp och övernatta någon dag snart.. Mysa tilldet ordentligt ska vi göra.. Ta några glas vin och bara ha det bra.. Kvällen sen spenderade jag i badet här hemma och sen på soffan.. Kom i säng ganska tidigt igår och somnade fort för en gångs skull.. Så kl imorse 8 slog jag upp mina vackra bruna ögon som möttes av solen utanför.. Då tindrar dem lite extra när jag går upp och har solen skinandes på mig och man ser att det börjar bli grönt när man tittar ut.. Bara näsan och ögonen som inte är riktigt lika lyckliga över grönskan som jag, ögonen och humöret är =)

Dagen har spenderats delvis ute i solen på lite olika äventyr på stan.. Skönt att komma ut och gå en runda i detta vädret.. Härligt att det itne varit riktigt lika kalla vindar idag som den senaste veckan har bjudit på.. Har varit hos Tosse en runda som jag även hade med mig på stan.. Varit på Maxi och handlat, fixat med lite post som skulle skickas iväg.. Alltid lika kul med alla papper som ska skickas till försäkringskassan för att man är sjukskriven.. Nu är det gjort iallafall.. Ätit lite lunch och annat småpyssel har man oxå hunnit med.. En behaglig dag i ett behagligt tempo.. Nu sitter jag här en stund innan det bär av ner till Lund för ett arbetspass.. Skönt att vara igång igen!

 Ska försöka ta och fixa iordning lite mat nu så man har något att äta på jobbet ikväll..
Hoppas ni läsare har en bra dag i solen ni oxå!

Jag bjuder på lite bilder av nytillskottet Noel sen i fredags =)
Tjingeling!!

sover gott i min famn   jag e nog ganska mysig att sova hos   fotomodell från början   Hon den där Johanna är ganska kul att ligga hos och busa med =))   Jag gör roliga miner som får mamma och Johanna att gråta av skratt :D   Massa mys <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken söt liten bäbis.Tänker mycket på dig.Kramizar Mamma

2010-05-10 @ 18:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0