Onsdag o tankfylld som vanligt


Utbildning halva dagen.. En svullen arm.. Febrig.. En tom lägenhet.. En helt vanlig onsdag ..
Imorgon väntar nya utmaningar.. En hel del ärenden som ska hinnas med under förmiddagen sen bär det av till jobbet framåt eftermiddagen för att spendera kvällen där.. För övrigt händer det inte så mycket imorgon.. På fredag är det samma sak.. En upprepning av torsdagen i princip med lite ärenden på förmiddagen för att sedan bege mig mot jobbet.. När jag kommer hem så väntar nog sängen troget på mig..

I helgen beger jag mig mot Tyringe och Hässleholm.. Kyrkogården blir mitt första mål därefter väntar en tur till Hässleholm om inget annat händer på vägen.... Det gnager i mig att jag inte varit där på länge och fixat.. Nu är det dags att göra sommarfint.. Saknaden är enorm just nu.. Det är så mycket jag skulle vilja säga honom.. Vilja visa honom.. När jag har pysllat om hos honom kan jag sitta där i evigheter.. Sitta i lugnet.. Titta ut över naturen och alla andra stenar.. Så många släckta lågor som brinner under marken.. Tusen själar som cirkulerar.. Lugnet faller över mig där jag sitter bredvid honom.. Han känns nära och tystheten slår mig.. Jag får en stund för mig själv men jag är ändå inte ensam.. Han följer mina steg.. Mina andetag..
You will always be a part of me

Vad händer annars i livet? Ja vad händer egentligen.. Livet har sin gilla gång.. Jobbar.. Funderar.. Pusslar ihop livets byggstenar.. Äter.. Sover.. Jag är nog ganska tråkig för tillfället.. Ingen vidare social period just nu.. Mest trött.. Har tappat gnistan till att roa mig.. Är jag ledig håller jag mig hemma och tar det lugnt.. Jag kommer igen så ni får stå ut vänner.. Mycket har hänt det senaste året.. Saker och ting börjar komma ikapp mig nu.. Man har inte hunnit tänka.. Man har varken orkat eller hunnit känna efter.. Det är lättare att stoppa ner allting i ryggsäcken och stänga igen.. Nu när det varit lite lugnare i tillvaron hinner man tänka till.. Jag rensar och ventilerar för mig själv för att kunna registrera vad som egentligen har hänt.. Ett minst sagt turbulent år.. Nu hoppas jag på lite ny energi.. En ny start och nya tag.. Lite medvind ett bra tag framöver.. Jag har absolut mycket som går i rätt riktning just nu och ska egentligen inte klaga.. Jag har slutat darra men är fortfarande lite skakig.. Jag tar mig uppåt i rätt riktning.. Jag behöver bara lite tid och lugn o ro.. Det är ingen som är glömd i min närhet för att jag håller mig för mig själv ett tag.. Mina vänner och familjen står mig nära.. Jag blir lite ensamvarg i perioder dock..

Nu släcker jag lampan och säger godnatt..
Beger mig mot drömmarnas värld där allt är möjligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0