Att vara stark är att våga visa sig svag

Något saknas




Nu sitter man här igen framför dumburken.. Har jobbat min andra kväll nu efter sjukskrivningen.. Gick bra ikväll oxå.. Har varit en del att pyssla med men ändå lugnt vilket varit skönt för min del.. Det känns att man inte är riktigt hundra än.. Men snart nog! Jag kämpar på och ger mig inte så lätt.. Ska en liten bilkrock få styra över mig? nej nej! Känns som att jag trots allt kommit en bra bit på vägen i rätt riktning.. Är ledig nu som sagt i några dagar så man får lite tid att känna efter hur allting känns.. Halvtid som gäller nästa vecka oxå sen får vi se om man kan lyckas gå upp till sina 100% eller om man får ta ett mellansteg på 75% först.. Jag vet jag vet alla där ute, jag ska inte vara för snabb.. Ska försöka känna efter och ta det lugnt..  Huvudet vill mer än kroppen bara.. Man blir rastlös..

Sitter här och tänker.. Grubblar.. Funderar.. Borde sova men just nu snurrar tankarna lite för mycket för att man ska kunna komma till ro.. Det är mycket som händer runt omkring mig nu.. Det är mycket som händer inuti i mig... Funderar över åren som varit.. Funderar över åren som komma skall.. Dåtiden och framtiden.. Minnen dyker upp.. Känslor jag tränger tillbaka gång på gång glipar fram.. Drömmar om framtiden visar sig.. Jag drömmer om natten.. Jag drömmer om dagarna.. Jag längtar efter så mycket.. Jag vill så mycket.. Men när är det min tur egentligen?? Utanför fönstret trillar regndropparna.. Innanför fönstret rullar dom ner på min kind... Livet går upp och ner.. Från den ena dagen till den andra.. Prövningar och hinder kommer i vägen för saker man vill.. Minnen och känslor väller upp från det förflutna och ställer till det lika mycket..  Lyssnar på regnet utanför och kryper in i mig själv.. Försöker hitta den där starka flickan som tror sig klara av allt.. Hon som kan gömma sig bakom sina egna murar och avskärma sig från omvärlden för att under en stund kunna hitta styrkan i sig sjäv.. Jag letar.. Letar lite till.. Jag hittar den snart..

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tungt när tankarna snurrar, men kämpa på, det kommer bli bättre. Antagligen så mkt bättre och du kommer så småningom hitta någon som är värd dig och som du vill vara med forever! ;) Lätt för mig att säga nu, men en så gullig tjej som du får inga problem med att hitta en prins! :)



Tycker inte du ser ut att behöva oroa dig för mat och träning. ;) Dessutom så ska du fokusera på nacken och ryggen nu så det känns bra! :) Och förresten så får du väl gratis träningen för hela kroppen när du gör vatttengympa! ;) Kram på dig

2010-05-04 @ 23:58:09
URL: http://fliiingan.blogg.se/
Postat av: malin

vännen, ett gott råd på vägen är att inte gömma känslorna. jag var en mästare på det innan... sen gick jag in i en depression. men det är som sagt bara ett gott råd :D du gör precis som du känner för snäckan :D ringer senare idag :D kram kram från oss :D

2010-05-05 @ 08:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0