En annan värld




Nu sitter jag här igen faktiskt.. För ett tag har det visst blivit mer än ett inlägg på en månad.. Sitter i musiken och drömmarnas värld.. Försöker finna lite ny energi.. Ladda batterierna på nytt.. Har dem senaste dagarna fastnat totalt i musikens värld.. Jag hör inte ens telefonen när jag försvinner in i mig själv.. Ibland är ensamheten ett skönt faktum.. Det är som en klok arbetskamrat sa: Det är skillnad på att vara själv och att vara ensam.. Bättre än så kan man inte uttrycka sig.. Det finns dagar då jag känner mig ensam.. Då önskar jag att jag hade haft någon att dela dygnets alla timmar med och inte bara ibland lite då och då.. Sen finns det dagar då jag känner mig själv men inte ensam.. Det är då jag kan njuta av tomheten i lägenheten.. Njuta av att det faktiskt bara är jag som sitter i soffan och ingen annan.. Det är bara jag som kryper ner i sängen och ingen annan som tar plats.. Jag kan komma och gå när jag vill utan att någon annan har något att invända..  Jag får tid över för mig själv.. En stund över för att reflektera över dagen, veckan, livet.. Ingen människa vill vara ensam men att vara själv i perioder gör gott och det behöver vi alla få vara..  Idag ler jag åt ensamheten och njuter av tomheten..

Kommentarer
Postat av: jennie svensson

ja, det kan vara skönt att vara ensam ibland :)

2010-11-24 @ 22:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0