Host host host - Välkommen hösten!

Höstens härliga baciller har nu kastat sig över mig oxå.. Hostan är envis och ger sig inte för en minut.. Det är tur man lever ensam för den stackaren som hade bott här hade nog inte stått ut en dag.. Nu börjar förkylningarnas tid i denna härliga lägenhet oxå.. Allt är som det ska vara med andra ord i början av November..  Kvällen kommer bestå av soffläge för min del under filten med en kopp te ständigt i handen.. Tänkte jag skulle sjunka ner i badkaret om en stund oxå.. Dock känns bakdelen väldigt tung så om jag kommer upp från soffan återstår att se.. Men det kan ju vara värt en liten ansträngning för att sen slappna av en lång stund i ett varmt och skönt bad..

Även om hösten och vintern för med sig kyla, förkylningar och mörker så knackar även en del positiva upplevelser på dörren..  Alla dessa härliga färger! Färger som lyser upp.. Ger gator och torg en färgkarta i alla dess färger och mönster på marken.. Skogen känns full av liv när löven dansar omkring runt fötterna.. När mörkrets skugga faller över lägenheten tänds alla ljusen.. Ljus som bringar värme och trygghet.. En rofylld känsla som inte går att beskriva med ord.. Man sjunker ner på soffan, tar ett djupt andetag och spänningarna släpper..
En härlig känsla!

Varje årstid har sin charm.. Varje dag har sina äventyr.. Varje tidsepok har något att lära..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0