Nu har jag bestämt mig!

Nu har denna damen bestämt sig för att forma framtiden till det bästa och utvecklas.. Sluta stå och stampa på samma ställe.. Så fort både jobb och bostad är fixad så lämnar jag Helsingborg.. Nästa höst sätter jag mig troligtvis i skolbänken igen för att läsa vidare.. Då har jag nära till högskolan och behöver inte tänka på att röra mig någonstans för att jag ska börja plugga..  Man kan i lugn och ro sätta sig ner.. Börja om.. Hitta tillbaka till livet.. Utvecklas.. Möta nya utmaningar och äventyr.. Glömma en del ansikten för att lära känna nya.. Jag har 4 helt underbara människor här i Hbg som jag kommer åka "hem" och träffa så ofta det bara går! Och som är välkomna hem till mig när som helst på dygnet året runt.. Det finns alltid plats hos mig.. Männjiskor jag kommer sakna otroligt mycket! Jag behöver en omstart.. En kick i baken för att börja leva igen efter två tuffa år med mycket motgångar.. Har funnits en hel del positiva glimtar under denna tiden oxå och det gör det fortfarande men det andra har stulit mycket energi.. Nu får det vara bra! :-)

Ska strax krypa ner under täcket igen och ladda inför nattens arbetspass med härliga kollegor.. Kul att se vad denna natten kommer ha att erbjuda.. Alltid lika spännande att komma till jobbet då det ena passet aldrig är det andra likt..  Det är en del av charmen med att jobba där man gör.. Ska ta mig ut när jag har vaknat och springa en runda men för övrigt kommer dagen och kvällen gå i lugnets tecken för min del för att orka med att jobba sen.. Har 4 härliga nätter framför mig nu.. Men det känns helt okej då man endast jobbar 3 dagar nästa vecka..

Sitter här i mina mjukiskläder, gosiga och varma strumpo, osminkad och håret står åt alla håll och kanter.. Har tillsammans med Malin konstaterat att det är otroligt skönt! Bara vara sig själv och njuta av lugnet.. Vi är ju två härliga skönheter trots att vi inte ansträngt oss särskillt mycket idag när det gäller kläder och make up.. Varför ska man när man inte behöver det? Naturligt snygga har vi fått höra ju så det får vi leva upp till!
Musiken flödar ur högtalarna idag.. Tankarna snurrar kring lite av varje som vanligt..
Planerar.. Funderar.. Ler för mig själv.. Fäller en tår.. Saknar.. Längtar..



Kommentarer
Postat av: Anonym

vännen.var skall du flytta någonstans? inte långt bort hoppas jag. kram

2010-11-17 @ 21:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0