It's time




Dags för mig att sluta stirra mig blind på det som varit och inte kommer bli igen..
Istället öppna ögonen för det som finns omkring mig just nu och faktiskt kan bli..

Ja nu är det dags att tänka lite på framtiden och inte fastna i det som faktiskt redan är förbi.. Det finns en tid för allt som händer.. Ibland varar det länge.. Ibland tar det slut alldeles för fort.. Det är lätt att fastna i sina gamla fotspår.. Följa det man vet för tryggheten det ger att veta vad man ger sig in på.. Men livet handlar om äventyr.. Det handlar om rädsla och osäkerhet för det okända.. Livet handlar om att ta sig vidare förbi de hinder vi möter på vägen.. Att våga ge sig ut på okända marker och utforska.. Man måste våga för att vinna sa en klok människa en gång i tiden.. Och vilket ordspråk skulle kunna beskriva livet bättre? Det är lätt att stå och stampa i sina fotspår.. Följa marken man redan trampat upp.. Det stora steget att kasta sig ut i det okända inför framtiden kan vara otroligt svårt att ta ibland.. Men en dag.. Vid en viss tidpunkt i livet kommer man till insikt om att livet handlar om att gå vidare.. Släppa och lämna bakom sig.. Glömmer gör vi aldrig.. Våra minnen kan ingen någonsin ta ifrån oss.. Det är stor skillnad på att släppa taget och att glömma..  Våra minnen bär vi med oss genom livet som en lärdom.. Vi bär med dem som bränsle för att kunna utvecklas..

Jag har kommit till en punkt i livet där det för mig är dags att släppa taget om en hel del som länge har tjuvat min energi..  Minnen bär jag med mig.. Dem kan ingen någonsin ta ifrån mig.. Ibland plockar det fram skratten i mig.. Stundtals trillar tårarna.. Ibland av lycka, ibland av sorg.. Lycka för att jag har gått vidare, sorg för att jag har lämnat något och avslutat ännu ett kapitel i livet.. Det är dags att vända blad och ånyo börja skriva på livets historia.. Det är dags för mig att våga kasta mig ut i det okända.. Flytta på mig och börja om.. Jag knyter säcken med otroligt många minnen från de senaste åren.. Inte för att glömma men för att gå vidare.. Jag stoppar undan den där jag vet att jag hittar den.. Där jag lätt kan hämta den och knyta upp knuten för att minnas för en stund och sedan stoppa tillbaks det igen.. Det är dags att skapa sig nya fräscha minnen.. Bra eller mindre bra.. Allt lär jag mig av.. Det jag går igenom om det så är händelser som ger mig tårar eller skratt så formar det mig till den människan jag är.. Den unika själ som ingen annan kan vara..

Det är mycket som jag idag väljer att ta ett steg framåt ifrån och nu lämna bakom mig.. Det är med en viss sorg i hjärta och själ  som jag tar detta steg och gå vidare men samtidigt med en otrolig lättnad.. Det är helt enkelt dags.. Om ett år, två kanske eller t.o.m 10 år kommer det vara dags att göra samma sak igen.. Stänga ett kapitel för att kunna påbörja ett nytt.. Det är så livet ser ut för oss alla.. Som jag i början skrev: Ibland handlar det om längre perioder i vårt liv, ibland tar det snabbt slut.. Beroende på vad vi möter här i livet under just den fasen vi lever i just då bestämmer vi när det är dags att avsluta för att gå vidare..

Allt handlar om egna upplevelser    Vår individuella styrka    Och våra egna medvetna val


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0