Effektiv - Javisst!!!

Vilken dag! Här har inte varit många lugna stunder minsann.. Vi vaknade ganska tidigt imorse så Patrik kunde hem och hämta bilen innan det var dags att köra iväg och hämta mitt vintrinskåp.. Bar av för att hämta det, däeefter blev det en tur till ÖoB, Willys för lite gott att äta och därefter bar det hemåt.. Har fått hjälp att säta upp mina taklampor då jag inte är så lång precis.. Tur det finns händiga karlar med rätt längd inne *skratt* Har fått låna en trappstege så jag har kunnat komma åt att maskera överallt trots min lite kortare längd :-) Fick ut skåpen från lägenheten som skulle slängas så dem kom iväg.. När man var åter ensam igen fortsatte dagen/kvällen i pysslandets tecken för min del.. Har maskerat (tejpat) klart hela lägenheten så den är redo för målning.. Nu är det bara att börja rolla upp färgen på väggarna.. Härligt när det blir färdigt så man kan få upp alla tavlor och hyllor som ska upp.. Har bonat om vitrinskåpet så det nu har blivit bebott av alla snygga glas som passar till att stå där och glänsa.. All tvätten är tvättad och den sista bar jag upp från tvättstugan för en liten stund sen.. Lägenheten är städad, disken är i maskinen, sängen är renbäddad och allt skräp är slängt.. Den stora nyinköpta hyllan från Ikea är ihopsatt och står på plats.. Även den har blivit ombonad så det ser lite hemtrevligt ut här hemma och inte så tomt.. Känns som jag har varit ganska effektiv idag med tacksam hjälp i förmiddags/eftermiddags.. Känns dock ordentligt i nacken och armarna nu.. Så nu är det vila som gäller resten av kvällen och tidigt i säng så man orkar upp när klockan ringer tidigt imorgonbitti och jobbet väntar..

Nu ska jag surfa vidare en stund innan jag slänger mig på soffan
Natti natt och kram till er gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0