Lovley life!

Jobb jobb och ännu mera jobb.. Ja det är så min vardag ser ut.. Hinner dock med lite annat runt omkring oxå så klart.. Nu är all färg inhandlad till lägenheten så nästa helg tänkte jag ge mig på att börja måla så det kan bli klart.. Vill ju få upp allting man har köpt som ska upp på väggarna och så.. Inte lönt förren man pysslat klart med färgen.. Har även snart inhandlat det jag vill ha till hemmet oxå.. Ska hämta ett vitrinskåp och en byrå i helgen sen har jag nog allt jag vill ha för tillfället för en mysig lägenhet att trivas i.. Tur man har en stark karl i sin närhet som ställer upp och hjälper till med det tunga man ska hämta.. Stackaren får ju göra hur mycket som helst *skratt* Men han får ju faktiskt ganska mycket tillbaka så det verkar som att han gör det med nöje.. Dock så slipper han målningen.. Den fixar jag själv.. Kan själv vet ni! Och det blir en tjejkväll med Caroline där vi tar oss något gott att dricka, pratar skit och målar som attans.. Oj oj oj vad snyggt här kommer bli! Kommer lite bilder när jag själv är nöjd med min tillvaro.. Tills dess får ni hålla till godo med lite text-uppdateringar..

Kvällen har spenderats på jobbet så man kom hem för en timme sen ungefär.. Har varit en behaglig kväll.. Fantastiska arbetskamrater, lättsamma patienter och en trevlig atmosfär.. Kom fram till att jag lär nog inte behöva ha åldersnojja på ett tag iallafall *Skratt* Då en pappa till ett av barnen sa till mig att han trodde jag var patient själv när han hade sett mig gå förbi i korridoren, hmmmmm hur ska man tolka det när patienterna hos oss är max 18 år gamla? Hade nack-krage på mig idag då jag vaknade upp med en mindre trevlig smärta och nackstelhet.. Barnen tyckte nog jag såg ganska rolig ut av deras blickar att döma.. Men det tror jag det med den klumpen runt halsen! Och föräldrarna trodde visst att jag var patient trots mina fina vita och blåa arbetskläder :D Även om man kan känna sig lite trött på jobbet ibland så får jag säga att jag största delen av tiden trivs med det jag gör.. Möter så otroligt många fantastiska människor och barn! Man blir imponerad av dessa små och deras styrkor trots sjukdomar till höger och vänster.. Man blir imponerad av föräldrarna som finns där för sina barn.. Man är omgiven av arbetskamrater som alla har nära till skratt och ställer upp i vått och torrt.. Vi har ett härligt arbetsklimat..

Om man skulle surfa runt lite och se vad man kan hitta för spännande här på nätet.. Inte riktigt dags att hoppa i säng än.. Tar en stund till innan man varvat ner och kan gosa in sig ordentligt i sängen.. Är ju ledig imorgon så klockan är inget hot ikväll :-)

Kram på er där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0