Längesen

Det har verkligen varit bloggtorka hos mig ett bra tag nu.. Så mycket har hänt och ändå inte.. Mina lediga dagar spenderas med att vara iväg hos vännerna lite överallt och ingenstans för att slippa sitta hemma.. Är inne i en period av sällskapssjuka nu när hösten har börjat smyga sig på.. För övrigt så jobbar man så klart mycket som vanligt.. När man kommer hem är man rejält trött efter slitsamma arbetspass så att sätta sig ner och blogga är inte riktigt prioritet. Har varken haft tiden eller lusten till det riktigt.. En hel del andra saker har hänt i livet.. Nu kan man snart släppa och gå vidare.. Grubbla kommer jag fortsätta göra.. I perioder kommer det kännas lika jobbigt som för några månader sen men största delen av livet kommer vara fyllt med positiva tankar och nya äventyr.. Renovering av lägenheten står på schemat.. Så fort både tiden och pengarna finns kör jag igång.. Lillebror ska få en helganställning här någon helg tänkte jag mig när man har alla färger och tapeter och allt annat som behövs för att göra iordning här hemma.. Renovering på dagarna - fest på kvällarna ;-)  Jag tror inte han motstår det erbjudandet.. Ska bli skönt att komma iordning här hemma.. Nu det dags att tänka lite på mig själv och mina egna behov.. Inte hela tiden finnas till för alla andra..

Dagen har jag nästan sovit bort så man jobbade nattpasset akuten.. Dags inatt igen att åka och jobba sen är man ledig fram till lördag.. En välbehövlig ledighet kan jag säga.. Den kommer dessutom bestå av bebismys så jag ser exta mycket fram emot mina lediga dagar!! Har även gett mig på att städa här hemma idag och renbäddat sängen.. Skönt det ska bli att komma hem imorgonbitti och krypa ner i en alldeles ny och fräsch säng! Nu blir det lite mat i kistan så man håller energin uppe tills man ska bege sig mot jobbet.. Tar mig en promenad i solen oxå  och andas in lite frisk luft i lungorna innan jag kör iväg.. 

Nu väntar maten så jag kikar in en annan gång..
Ville bara visa att jag lever fortfarande och har skrivförmågan
kvar även om det inte har synts den sista tiden :-)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0