Lördag och nya tankar

Gårdagen spenderades på bästa möjliga sätt!! Tog en lugn morgon för mig själv här hemma.. Låg på soffan, filosoferade och gjorde mig iordning i lugn och ro efter en skön dusch.. Efter 12-tiden bar det av till väla för ett par timmar där med fantastiskt sällskap! Lika mysigt som alltid! Begav mig hemåt vid 15-tiden igen.. Gjorde mig iordning för en kväll med först Angelica och sen bio med Victoria och Peter med vänner.. Strosade runt med Angelica på stan en stund.. Satte oss ner och fikade.. Pratade.. Och strosade runt lite till.. Gumman du är fantastisk!! Känner mig tusen gånger starkare idag efter ditt pepptalk! Jag borde lyssna på dig och jag ska försöka! Nu blir det ändrade bullar vad gäller vissa saker.. Mötte upp V och P med vänner utanför bion vid 21 tiden sen blev det Resident Evil i 3D för vår del.. Tack tack tack!! Ni är underbara!

Vissa saker behöver man älta för att kunna komma vidare.. Medans andra saker behöver man helt enkelt bara släppa.. Man kan inte göra något.. Vissa saker tillhör det förflutna och ska stanna där.. Återskapa en känsla som man förut haft kan man inte.. Den blir aldrig densamma som den en gång var.. Minnen har vi kvar och dem ska vi vårda ömt.. Men känslan som fanns en gång infinner sig inte igen.. Åtminstone inte på samma sätt.. Vi möter människor i livet som på ett sätt eller ett annat etsar sig fast i våra minnen.. Vissa lyckas även rispa in sina initialer på hjärtat.. Människor kommer och går i våra liv.. Vissa kommer att bli mer betydelsefulla än andra.. Ibland är det svårt att släppa taget om någon man egentligen borde låtit flyga iväg för längesen.. Smärtsamma minnen gör sig påminda och man vill återigen uppleva den där första känslan för att glömma det som gör ont! Man letar efter något som en gång var man inte längre är.. Man försöker gå vidare men att släppa taget helt är ett långt steg.. Ett smärtsamt steg..

Att hitta balansen för när man borde tänka på sig själv och hur man egentligen mår är svår.. När ska man ge saker och ting tid? Hur länge ska man vänta? Och när ska man börja tänka på sig själv? Börja rannsaka sina känslor och känna efter.. Hur viktig är jag? Vad betyder jag? Hur vill jag bli behandlad av människorna runt omkring mig? Livet är svårt.. Många gånger riktigt tufft.. Man aldrig någonsin har jag hört att livet kom med en instruktionsbok så varför skulle det vara lätt? Och vad är det egentligen som formar oss till unika människor? Till dem vi är? Jo det är alla motgångar och hinder på vägen.. För varje gång lär vi oss något nytt.. Om vi ser världen med öppna ögon och ett öppet hjärta så kan vi se något gott ur allt det onda.. Just när det är som tuffast har vi inte mycket tilltro till världen men det vänder med en stark tro på sig själv.. Varför skulle jag inte klara av något som andra människor i århundrade har klarat av? Vi förlorar någon - Vi möter någon.. Vi blir sjuka - vi blir friska.. Vi blir fattiga på pengar - rika på kärlek.. Vi gråter - vi skrattar.. Livet är fullt av överraskningar och oanade händelser.. Det handlar om att lära sig hantera det som kommer med livet..  Vara öppen för utmaningar.. Villig att hitta lösningar.. Kunna se världen ur mer än ett perspektiv..

Allting är inte svart eller vitt.. Rätt eller fel.. Lätt eller svårt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0