Mysig kväll

Dagen har gått fort.. Alldeles för fort som lediga dagar brukar göra.. Hunden och jag tog sovmorgon till 9.30 idag minsann! När vi hade vaknat till liv begav vi oss ut på en lång och skön morgonrunda.. Oj oj oj vad mycket motion man får nuförtiden! *Skönt och härligt* Minst 3 timmars promenad sammanlagt under en dag blir det.. Inte helt fel från att knappt ha varit ute någon enstaka promenad i veckan ens till att vara ute så mycket....  Kroppen mår bra och själen ännu bättre.. Så mycket ny energi man hämtar varje gång man kommer ut..
Aja nog med svammel om promenader!

Blev en liten stund på soffan för oss båda när vi kom in sen satte jag igång med bakandet.. Goda semlor blev det idag.. Gott med hembakat ibland.. Hade funderingar på att göra hallongrottor oxå men det får bli någon av mina lediga dagar nästa vcka istället.. Tog tag i städningen här hemma istället.. Framåt eftermiddagen kom Patrik.. Bar upp lite saker innan vi begav oss iväg till maxi en runda.. Ställde mig och började på middagen när vi kom hem, fick bli ugnstekt falukorv och hemlagad potatismos och sallad idag.. Inte helt fel.. Tur man har en karl som kan göra ordentlig och god potatismos.. Laga mat överhuvudtaget kan han och det är ju inte så tokigt.. Vi är ett väldigt bra team i köket.. Resten av kvällen har spenderats på soffan, bara slappat.. Nu ligger hunden här vid mig och sover gott, den andra sötnöten har gått in o lagt sig efter en lång arbetsdag och jag sitter här i soffan och gäspar.. Blogga färdigt och kolla färdigt på filmen sen kryper jag ner i sängen jag oxå.. Vi har en hel del att fixa imorgon innan det sen blir nattjobb för min del.. Här ska målas och fixas i lägenheten imorgon så vi kommer igång någon gång så här kan bli färdigt..

Dags för mig att avrunda..
Nu har ni fått njuta av ännu ett inlägg från mig

Natti natt och trevlig helg!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0