2011

Börjar känna mig lite smått frustrerad över stt aldrig bli riktigt bra efter olyckan.. Att man så klart dessutom ska gå och halka när det är halt gör ju inte saken bättre.. Vila, smärstillande och mycket värme ett par dagar sen hoppas jag vara tillbaka i någerlunda form igen.. Den formen jag är van vid att vara i sen det small.. Att jag nog inte blir helt bra får jag acceptera även om det ibland är svårt.. Livet flyter på som det ska ändå när jag har bra dagar.. Smärta är något man lär sig leva med och hantera.. Inte utan humörsvängningar dock då man som sagt ibland blir frustrerad.. Jag är glad att jag har så fantastiska arbetskamrater, vänner och en underbar familj! Som framför allt står ut med mitt gnällande när jag behöver "kräka" av mig ibland..

Dagarna består som sagt just nu av att vila framför allt.. Röra mig i små portioner för att inte bli stel, gör ju inte saken bättre om man bli som en 90-åring innan man ens fyllt "gammal" som jag gör enlig min kära och underbara Evelina! Vänta du bara - snart din tur! Tänk vad tiden går! Ett nytt år redan, var tog 2010 vägen!? Åren försvinner förbi fortare och fortare känns det som.. Snart 6 år sedan man tog studenten, 5 år sedan man flyttade till Hbg, 3 år sen man blev färdig USK och påbörjade arbetslivet inom akutsjukvården.. Mycket har hänt under dessa åren.. En hel del fantastiska minnen och en del smärtsamma har etsat sig fast.. Nya kontakter har skapats - andra har glidit ifrån.. Drömmar har grusats - men nya har tagit form.. Man har skrattat-gråtit-förvånats-känt glädje-känt ilska.. Livets alla uttryck.. Ännu ett år kommer att formas av dessa uttryck.. Och ingen dag blir den andra lik.. Vad som komma skall är det ingen som kan förutspå.. Jag lever för stunden och njuter där jag är idag.. Är omringad av kärlek på olika sätt från olika människor och framför allt har både jag och mina nära hälsan i behåll..
Nästan alla nära.. En storslagen hjälte och kämpe finns i mina tankar varje dag <3

2011 har börjat och jag ser framemot nya utmaningar!
Vissa på egen hand - andra tillsammans med någon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0