Hör och Häpna!

För idag har jag (helsingborgs mest frusna tjej) VINTERBADAT här hemma vid helsingborgs fina strand! Bastat, pratat, kopplat av och tagit ett par dopp i ett litet lagom kallt hav - härlig söndagseftermiddag!! Vädretsd makter hade vi med oss, strålande sol och knappt någon blåst.. Vilken känsla att sitta i bastun efter ett kallt dopp och titta ut genom de stora fönsterna och se ut över hela sundet med strålande sol!!! Så otroligt lugnande och avkopplande! Jag trodde aldrig och då menar jag verkligen ALDRIG att jag skulle göra detta.. Jag som knappt badar på sommaren när vattnet är 20 grader varmt.. Idag var det 0 grader och jag badade!!! Man måste våga testa nya utmaningar här i livet för att uppäcka nya saker som faktiskt är uppiggande och roligt.. Tack Emelie för att du drog med mig! Du är en klippa! Tänk vad man hade missat ananrs om man inte vågat ta sig an denna utmaning. Om en vecka eller två blir det ett nytt söndags bad och bastande. Ser faktiskt framemot det redan nu..

För övrigt har söndagen varit lugn.. Sov några timmar i förmiddags efter nattpasset på jobbet.. Blev inte så många timmar dock då man skulle vända tillbaka på dygnet igen idag.. Ändå sitter jag här halv elva på kvällen och känner mig lagom pigg fortfarande.. Tur man är ledig imorgon innan det är dags att börja jobba igen.. Blev en kopp kaffe, lite byggande och trevligt prat hos Emelie en runda ikväll innan vi avslutade kvällen på soffan när vi kom hem framför tv:n en stund innan min andra hälft gick in och kröp ner under täcket.. Hunden ligger här kloss intill mig i soffan och sussar gott hon oxå.. Nu åkte hörlurarna på för att kunna lyssna på lite musik utan att störa han som ligger och sover och lite för att slippa höra hundens snarkande för en stund ;-) Men det är otroligt mysigt trots allt med alla dessa mysiga ljud som nu fyller upp lägenheten istället för den tomma ensamheten som innan har ekat här hemma..

Ny vecka snart och ännu en gång dags för alla vardagsrutiner efter helgen.. Jag har visserligen spenderat helgen med att jobba så för mig har det inte spelat någon roll att det i kalendern har stått att det är helg men på något sätt så känner man ändå av genom omgivningen att det trots allt har varit helg.. Veckan kommer bestå av jobb, tvättning, handla och lite annat småpyssel som hör vardagen till.. Det känner jag mig nöjd med.. Njuter av tillvaron och hur livet ser ut just nu.. Jag mår bra och känner mig fri.. Känner ett lugn inombords.. Något jag inte har gjort på länge.. Jag trivs <3

Hade förra helgen en fantastisk lördag här hemma med några fantastiska och helt otroligt underbara tjejer som det kommer lite bilder på här i inlägget idag.. Det får bli sista raderna för idag.. Önskar er alla en mysig kväll!
Tjingeling!


                 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Duktig flicka!!! Modigt gjort

Kram Mamma

2011-03-07 @ 10:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0